Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Falco subbuteo

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Falco subbuteo

voor de eerste keer ook eens geprobeerd om een vogeltje te 'schieten'. Niet echt meegevallen, maar gezien de omstandigheden (open veld, te weinig tele) moet ik eigenlijk wel te vreden zijn. Vanwege te weinig tele ben ik noodgedwongen bij een overzicht moeten blijven en kon ik hem niet full frame klissen ... maar och, volgende keer beter denken we maar

--

--

--
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

Re: Falco subbuteo

nog nooit in real life gezien. De compo's zijn schitterend zenne
    [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Ook al bevinden de beestjes zich een beetje veraf, toch twee mooie! Prima compo's!

Grtz,Fabienne
      Geniet nooit met mate, maar met overvloed.
      BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
      The name of the game is to fill the frame!
      http://Fabke.fotopic.net

Comment

Vooral die eerste is heel goed,vind het altijd mooi als die dieren
        zo recht in de lens kijken.
        Nikon d50+nikkor 18-55+tamron 28-75+nikkor 55-200vr+panasonic dmc-fz10

Comment

Niet gemakkelijk te platen deze soort. Goed gelukt trouwens. Dit is een juveniele Boomvalk in rusthouding. Meestal trekken ze dan een poot in. Eigenlijk krijg je alleen deze week nog een kans om ze in Nederland te zien en dan vertrekken ze al weer naar Afrika. Velen zijn er al weg om de zwaluwen te achtervolgen.

Richard
          www.richardburgmeijer.nl

Comment

Heel mooi Perrush.

Comment

Heu, prachtige waarneming - ikke nog nooit gezien

Je eerste beeld vind echt wel goed. Het beeld van de vogel op de weidepaal is mooi, de DOF en de kleuren zijn goed.
              De compo is een beetje onzeker: plaats ik 'em nou in het midden of niet ?

De tweede vind ik - hoe durf ik het te zeggen - gewoon niet goed genoeg.
              Het licht is veel te hard, het contrast te hoog en de scherpte te onnatuurlijk...
              Als 't goed is zeggen we het ook hé...

Greetz, Kariboe
              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

beetje een uniek shot hoor, zie je zo niet vaak.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Eerste is knap, tweede idd wat minder.
                  Troost je, tele hebben we altijd te weinig
                  Boomvalk is hier bij ons toch gans september door waar te nemen. Ze durven op hun passage naar het zuiden hier wel eens een paar dagen blijven hangen. Zelf ik heb ik ze alleen nog maar vliegend kunnen waarnemen en dan nog te hoog om een shot te wagen bovendien
                  fotosite

Comment

De eerste foto is top: mooi in beeld gebracht en er mag al wel eens wt meer van de omgeving opstaan vind ik.
                    Op de tweede heb je volgens mij veel te veel verscherping toegepast (te zien aan de randen rond de vogel en het paaltje)
                    http://markwijnants.zenfolio.com/
                    Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'

Comment

yep! die eerste vindt ik zeer goed , ondanks het feit dat hij niet beeldvullend is ; 2de lijdt inderdaad een beetje aan hoog contrast;

Comment

Mooie waarneming en goed in beeld gebeacht(compo) - nr1 de beste

Comment

Niet alleen een mooie waarneming voor je éérste, maar ook goeie compo's

Comment

Waar heb je die geschoten? Man , ik heb daar ongeveer 2 maanden achter zitten lopen om ze op de foto te krijgen.

Ik wist ze houden met een jong, maar korter dan 100 meter kon ik niet komen.

Eén shot in de vlucht boven het water toen ze aan het libellen vangen waren heb ik ervan.

Knap, vooral die eerste Zeer schuwe valksoort die hun roep een beetje doet denken aan een leeuwerik.

Mooi
                            Groetjes
                            ----JO

Comment

Working...
                            X