De laatste tijd probeer ik steeds meer om dieren te fotograferen met een deel van hun leefomgeving erbij. Dit is niet beter of slechter dan een foto waar het onderwerp in al zijn details tegen een cleane achtergrond staat. Maar het geeft je wat meer zicht op het leven van dat dier. Komende winter wil ik dat gaan doen met vogels, nu beperk ik me tot insecten en amfibieën. Ook in mijn achtergronden wil ik OOF toch een idee meegeven van de leefomgeving. Zelf vind ik dit in de 2de foto best gelukt. De streepjes zijn gewoon een mix van andere heide en pijpestrootje.
Ik kies er daarom bewust voor om deze reeks onder de rubriek 'Dieren' te posten. De foto's zijn, gezien de beperkte grootte van een insect, weliswaar met een macrolens gemaakt. Maar niet met als doel macro of close-up weer te geven.
Ik ben echt benieuwd naar jullie mening over deze stijl van fotograferen.
Ik kies er daarom bewust voor om deze reeks onder de rubriek 'Dieren' te posten. De foto's zijn, gezien de beperkte grootte van een insect, weliswaar met een macrolens gemaakt. Maar niet met als doel macro of close-up weer te geven.
Ik ben echt benieuwd naar jullie mening over deze stijl van fotograferen.
Comment