Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De foto echt super
maar het kader verkl**t de boel
Grts JVG
Last edited by janvangent; 3 augustus 2006, 17:19.
Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24"
Pracht vogel, mooi scherp en zacht van kleur. Beetje centraal, ik had hem aan de linkerzijde ietsjes meer ruimte gegund.
kader met die zwarte rand is net een rouwbrief.
sorry maar het gaat over de foto en niet over de kader hé. Moet dat met al die emoticons duidelijk gemaakt worden
Mooie kleuren moet ik zeggen. De compo vind ik maar "gewoontjes"
Als je een foto presenteert, is dat inclusief kader. Een verkeert gekozen kader (wat ik ook vind), dan verstoort het de aanblik van de foto. Natuurlijk persoonlijk, maar net zoals het vermelden van compo, kleuren of krop, mag die mening best gegeven worden, lijkt me.
Ik ben het met je eens; een aardige compositie, maar gewoontjes. Er zou wel wat meer vogel aan de onderkant op mogen.
Ik kan mij vinden in de meeste comm. , vooral deze ivm kader maar persoonlijk vind ik compo helemaal zo slecht niet. Foto, zonder kader, vind ik zonder meer
The quickest way to make money at photography is to sell your camera
Waarom moet in het kader "Nikon D70 " staan ? Is dit als een reclame-foto voor Nikon bedoeld ? Ik begrijp anders niet wat het er toe doet met welke camera een foto getrokken is, als de foto maar goed is.
Eugene.
ajajajaj,
wat een kuddegeest, 1 iemand zegt iets over het kader, en direct moet iedereen het er nog eens inwrijven.
Als Geronimo dat mooi vindt is dat zijn zaak, en dan moet dat geen elvendertigkeer herhaald worden.
(en zeker zo'n reactie als die van "Eugene" dragen niet veel toe tot dit topic...)
ivm de foto, mooie achtergrond en kleuren!
Maar een beetje een té klassieke pose voor roofvogels.
Ik ben reeds van september 2002 iemand die graag op BD vertoeft. Het laatste jaar enkel nog maar lezen (af en toe) en niks meer posten.
Meestal krijg je toch reacties die totaal niks met de foto te maken hebben.
Het soort kader dat iemand rond een foto zet is toch zijn probleem. Als we allemaal hetzelfde mooi zouden vinden dan zou de wereld er nogal saai uitzien denk ik.
Als iemand in zijn reactie schrijft dat hij of zij de compo niet zo mooi vindt, of de scherpte niet goed is, dan heb ik daar alle respect voor. Dat zijn zaken waar je alleen maar uit kan leren.
Als iemand een foto van bv een model op het forum post, dan ga ik ook niet zeggen dat ze geen mooie kop heeft ook al vind ik dat, als ik een reactie plaats dan probeer ik de foto te beoordelen op fotografisch gebied.
Dit wil zeker niet zeggen dat ik geen kritiek kan verdragen, integendeel, maar enkel de kader afbreken en over de foto zelf (waar het per slot van rekening om gaat) niks te vertellen hebben vind ik ook maar raar.
Swat, het zelf posten van foto's zal wel weer een tijdje gedaan zijn denk ik.
@Eugene: reklame voor Nikon maak ik niet. Iedereen werkt met het materiaal wat hij zelf wil.
Comment