Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Kerkuil gefotografeerd met het laatste beetje avondlicht. Meer kon ik er niet van maken. Rug komt flets over. Foto verscherpt vanwege 1/10 sluitertijd! Vanuit de auto steunend op rijstzak en gebruik gemaakt van zelfontspanner.
Het geheim van de smid Chris............
Ongelooflijk mooie waarneming. Jammer dat je hem zo heb moeten verscherpen.
Groetjes Edwin
Zeg dat wel! Je mag wel klavieren hebben als een bankschroef. Toch heb je een beetje overscherpt, wat jammer is. Maar een o zo mooie compo en waarneming
en vooral dat hij zo prachtig vrij zit op dat paaltje.
Lijkt me prachtig om dit dier in het wild tegen te komen. Niet iedereen zal dit meemaken.
De foto is qua compositie prima in orde. Het witte van de kop is wat blauw (zweem?) en zoals gezegd is de scherpte te kunstmatig (de reden is gegeven, maar als ik naar je naam kijk is het verkleinen niet met de meest fantastische software gedaan).
Een zak rijst moet toch voldoende zijn om 1/10 seconde stil te houden, zeker wanneer je ook nog een zelfontspanner gebruikt? (Vergeet de motor van de auto niet aut te zetten!)
Heb je veel moeten croppen om de foto zo te krijgen?
Comment