Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Juveniele fuut

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Juveniele fuut

    Nog een paar van vorige week. Bij het archiveren vond ik ze van de betere opnames die ik voorlopig van een juveniele fuut kon maken. Het blijft aartsmoeilijk om dicht genoeg te komen en om ze er behoorlijk op te krijgen.





    fotosite

  • #2
    Re: Juveniele fuut

    Duidelijk zeer moeilijke lichtomstandigheden hier , schuwe beesten ook , niet makkelijk dus, ze zijn wat donker , weinig details te zien , als ik heel eerlijk ben heb ik van jou hier al heel veel materiaal gezien waarvan de kwaliteit stukken hoger lag Elsan !
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

    Comment


    • #3
      Re: Juveniele fuut

      Oorspronkelijk geplaatst door RDB
      Duidelijk zeer moeilijke lichtomstandigheden hier , schuwe beesten ook , niet makkelijk dus, ze zijn wat donker , weinig details te zien , als ik heel eerlijk ben heb ik van jou hier al heel veel materiaal gezien waarvan de kwaliteit stukken hoger lag Elsan !
      Idd zeer moeilijke omstandigheden : vroeg ochtendlicht maar onvoldoende voor een goede belichting, donker deel van de poel en wateroppervlak bezaaid met pollen. Bovendien is het sowieso lastig om een fuut met zijn tekening en vet op de pluimen er goed op te krijgen.
      De reden dat ik ze evengoed geplaatst heb is dat er hier op het forum bij mijn weten nog geen juveniele futen gepasseerd zijn, beelden van de jonge fuut zijn trouwens over 't algemeen vrij schaars door de moeilijkheidsgraad om ze te schieten. Dus voor de amateurs van vogels toch een paar foto's
      fotosite

      Comment


      • #4
        Re: Juveniele fuut

        Je eerste
        mvg,
        Ludo V.

        Comment


        • #5
          Re: Juveniele fuut

          Hoewel de scherpte wat te wensen overlaat, prachtige foto's, met een grote voorkeur voor de tweede foto. Die tekortkoming is je vergeven, gezien de omstandigheden. Het tegenlicht, lage zon en alle andere lichtomstandigheden maken het toch mooie en vooral zacht belichte opnamen. Petje af.
          meer over mijn fotografie is te vinden op
          http://www.nandoonline.com

          Comment


          • #6
            Re: Juveniele fuut

            Oorspronkelijk geplaatst door RDB
            Duidelijk zeer moeilijke lichtomstandigheden hier , schuwe beesten ook , niet makkelijk dus, ze zijn wat donker , weinig details te zien , als ik heel eerlijk ben heb ik van jou hier al heel veel materiaal gezien waarvan de kwaliteit stukken hoger lag Elsan !
            Oorspronkelijk geplaatst door elsan
            Idd zeer moeilijke omstandigheden : vroeg ochtendlicht maar onvoldoende voor een goede belichting, donker deel van de poel en wateroppervlak bezaaid met pollen. Bovendien is het sowieso lastig om een fuut met zijn tekening en vet op de pluimen er goed op te krijgen.
            De reden dat ik ze evengoed geplaatst heb is dat er hier op het forum bij mijn weten nog geen juveniele futen gepasseerd zijn, beelden van de jonge fuut zijn trouwens over 't algemeen vrij schaars door de moeilijkheidsgraad om ze te schieten. Dus voor de amateurs van vogels toch een paar foto's
            Mooi woord en wederwoord ! Volledig akkoord met beide stellingen
            Ondanks moeilijke omstandigheden, veel sfeer en zeer herkenbare beelden. Respect en verwondering
            Greetz, Kariboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

            Comment


            • #7
              Re: Juveniele fuut

              Dàt zijn nu eenmaal de werkomstandigheden in de vrije natuur!...

              Nog net de laatste trein gehaald elsan, want het "juveniele" is er al serieus aan het afgaan....
              Hij heeft al bijna zijn gevangenisplunje uitgetrokken...

              Comment

              Working...
              X