Die tweede en derde doen wel wat druk aan, met al die bloesem en pluisjes op het water. Wat dat betreft is die eerste het mooist, hoewel ik toch wel mijn zwak heb voor de pose en weerspiegeling in de tweede foto.
Heel leuke spiegeling in de tweede prent
Maar, als ik eerlijk moet zijn, telkens is de reiger ietsje (soms veel) overbelicht...
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Een voorkeur voor de eerste, maar idd overal een beetje overbelicht.
http://markwijnants.zenfolio.com/
Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'
Vooral die laastste is voor mij erg mooi met die achtergrond , inderdaad belichting op het randje af maar ik heb ze zo nog niet kunnen schieten .
Enkele weken terug op zondag eens met m'n vriendin langs de dender gefietst van Aalst tot Geraardsbergen en massa's reigers gezien , viel ook op dat ze allesbehalve schuw zijn !
1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext
als ze in RAW getrokken zijn kan je mss nog wa onderbelichten
Nope, geen raw dus...
Was mijn nieuwe (2dehandse) 20D + Sigma 70-200 even gaan testen, en stond gewoon nog op jpg...
De foto's zijn van 13/06, een snikhete dag met een harde zon...
'k Heb de overbelichte delen zo goed mogelijk proberen te redden, maar de meeste informatie is weg + het zijn dan nog serieuze crops
Oorspronkelijk geplaatst door RDB
Enkele weken terug op zondag eens met m'n vriendin langs de dender gefietst van Aalst tot Geraardsbergen en massa's reigers gezien , viel ook op dat ze allesbehalve schuw zijn !
Ze zijn idd zeker niet schuw hier langs de Dender (wat veel verklaart natuurlijk, ben niet echt zo een gecamoufleerde-inhetgras-opmijnbuikligger ).
Ze staan gewoon langs het jaagpad naast de Dender en vliegen zelfs niet op wanneer je er langs fietst .
Eens je afstapt zijn ze weg natuurlijk
'k Ga zeker nog eens terug om het eens 'goed' te doen...
Ze zijn idd zeker niet schuw hier langs de Dender (wat veel verklaart natuurlijk, ben niet echt zo een gecamoufleerde-inhetgras-opmijnbuikligger ).
Ze staan gewoon langs het jaagpad naast de Dender en vliegen zelfs niet op wanneer je er langs fietst .
Eens je afstapt zijn ze weg natuurlijk
'k Ga zeker nog eens terug om het eens 'goed' te doen...
Thanx All
Die zondag (ook 13/6 dacht ik ) zag ik eentje staan aan de overkant en ik zag dat ie ieder moment een vis zou gaan pikken , we stoppen en hij blijft echt puur geconcentreerd naar z'n prooi kijken , we hebben daar zeker 3 minuten gestaan toen ie uiteindelijk een poging deed maar blijkbaar was de vis sneller , spijtig had m'n cam wel bij maar enkel de 17-40 mee
1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext
Comment