Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kievit

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kievit

zaterdagavond, Kanaalzone Gent , in de buurt van de bijeneters; de bijeneters zijn net gestart met broeden, terwijl de kievitten reeds met bijna volwassen jongen ( zie 2de foto) rondstappen; de zon was aan het ondergaan en scheen een warm licht op de vogels ,

Canon 20D, 300mm + 1.4 TC, beanbag (vanuit de wagen), f10, natuurlijk licht,

Re: Kievit

laatste de mooiste, vind het licht toch niet zo lekker.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk
      laatste de mooiste, vind het licht toch niet zo lekker.
      grt,bouk.
      Ik ben er me van bewust dat dit om laat licht gaat, maar ik denk toch dat er hier behoorlijk teveel rood in de foto's zit (zeker in de twee eerste) ?
      fotosite

Comment

De derde overduidelijk de mooiste van de 3 , de eerste 2 inderdaad iets rood van kleur ?
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB
          De derde overduidelijk de mooiste van de 3 , de eerste 2 inderdaad iets rood van kleur ?
          Het is uiteraard de persoonlijke keuze van de fotograaf, maar ikzelf zou ook iet of wat warmte uit de beelden halen... Maar nog eens, er valt over te argumenteren...
          Dan liever iets te rood en sfeervol dan de kleffe, harde beelden uit de harde en volle middagzon die hier de laatste dagen circuleren...
          Dus wat mij betreft, wat minder rood, maar toch
          Greetz, Kariboe
          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
            Het is uiteraard de persoonlijke keuze van de fotograaf, maar ikzelf zou ook iet of wat warmte uit de beelden halen... Maar nog eens, er valt over te argumenteren...
            Dan liever iets te rood en sfeervol dan de kleffe, harde beelden uit de harde en volle middagzon die hier de laatste dagen circuleren...
            Dus wat mij betreft, wat minder rood, maar toch
            Greetz, Kariboe
            Toch wel mee eens.
            Een laatste opmerking wil ik toch toevoegen, over de derde, ik vind de crop te krap. Het beestje mag wel wat ademen, zeker daar waar de snavel zit. Als ik het mocht doen, koos ik ervoor om vlink wat ruimte aan de bovenkant toe te voegen (ongeveer 30% meer) en 15% meer aan de rechterkant. Volgens mij wordt ie dan veel mooier.
            meer over mijn fotografie is te vinden op
            http://www.nandoonline.com

Comment

Drie mooie, maar de derde is mijne favo

Comment

Working...
              X