Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Parende IJsvogels

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Parende IJsvogels

    Met de 300mm + 1.4TC en 100% crop en niet echt scherp, maar vond het toch de moeite om eens te tonen.

    Last edited by Fatje; 19 juni 2006, 21:58.
    Grtz Fatje

    - EOS + EF -

  • #2
    Re: Parende IJsvogels

    Ik vind de waarneming al 3 duimen waard lol, ik zie er niet 1 en jij ziet er 2 die nog wel aan het ... zijn

    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

    Comment


    • #3
      Re: Parende IJsvogels

      Dit is op het bekende plaatsje hé Fatje ? Ik ben er zaterdag ook terug geweest , volgens mij gaat het verste koppel aan een tweede legsel gaan beginnen want ze zijn continu in de weer in en uit hun nest te vliegen.

      Ik heb eens geprobeerd om wat actiefoto's te schieten , moet ze nog effen goed bekijken als er iets bruikbaars zal gaan tussenzitten maar ik vrees er voor , zo verschrikkelijk snel dat die gasten vliegen niet te doen , m'n eigenlijke bedoeling was eens een deftige foto maken van de vele karekieten die er zitten maar dat was ook al een ramp... dan maar enkele uurtjes toch naar de ijsvogels zitten gapen
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

      Comment


      • #4
        Re: Parende IJsvogels

        Een mooi moment, hoewel het wel inbreuk op de privacy van de beestjes is

        De onscherpte wordt je vergeven. De meeste mensen zijn al blij als ze ooit een ijsvogeltje zien; dit is iets dat voor de meesten helemaal verborgen blijft.
        meer over mijn fotografie is te vinden op
        http://www.nandoonline.com

        Comment


        • #5
          Re: Parende IJsvogels

          Oorspronkelijk geplaatst door RDB
          Dit is op het bekende plaatsje hé Fatje ? Ik ben er zaterdag ook terug geweest , volgens mij gaat het verste koppel aan een tweede legsel gaan beginnen want ze zijn continu in de weer in en uit hun nest te vliegen.
          Inderdaad, dit zijn ook de vogeltjes uit het verste nestje.
          Het ander koppeltje is nog druk in de weer met het aanbrengen van visjes voor de jongen. Nog enkele dagen en die zullen denk ik klaar zijn om uit te vliegen. Ik post later nog wat foto's van het "dichtste" koppeltje.
          Grtz Fatje

          - EOS + EF -

          Comment


          • #6
            Re: Parende IJsvogels

            Jammer dat de vogels niet beeldvullend zijn maar wel erg dat je zoiets hebt mogen meemaken.
            Ik heb afgelopen winter uren en uren zitten wachten en ik heb de ijsvogel maar 2 keer gezien.
            Omdat mn vingers tegen die tijd al zo koud waren en ik geen statief in schuilhut kan zetten vanwege de ongelijke vloer zijn mijn foto's bagger.
            Als het vakantieseizoen wat voor bij is ga ik de hut eens wat verbouwen zodat ik deze winter mooie shots kan maken.

            Jij ook succes trouwens!

            Comment


            • #7
              Re: Parende IJsvogels

              Oorspronkelijk geplaatst door Fatje
              Inderdaad, dit zijn ook de vogeltjes uit het verste nestje.
              Het ander koppeltje is nog druk in de weer met het aanbrengen van visjes voor de jongen. Nog enkele dagen en die zullen denk ik klaar zijn om uit te vliegen. Ik post later nog wat foto's van het "dichtste" koppeltje.
              Volgens mij zijn de jongen in het dichtste nest nog helemaal niet zo oud ( minder dan een week ? ) aangezien ze een 10-tal dagen geleden nog geen visjes aanvoerden , zaterdag wel en het waren telkenmale echt zeer kleine visjes die hij meebracht, een man van natuurpunt wist me te vertellen dat ze 24 dagen in het nest blijven.
              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

              Comment


              • #8
                Re: Parende IJsvogels

                Helaas geen topper zoals al aangehaald, maar toch een unieke foto en zeker de moeite van het tonen waard
                Groeten,

                Albert Jan

                Website AJH
                lidnummer: BD0371NL

                Comment


                • #9
                  Re: Parende IJsvogels

                  mooi en uniek shot hoor.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Parende IJsvogels

                    de foto zelf is geen topper maar de waarneming en actie des te meer!!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Parende IJsvogels

                      Niet scherp, maar zeker de moeite om te tonen en ons te laten meegenieten van deze waarneming

                      Comment


                      • #12
                        Re: Parende IJsvogels

                        Mooie waarneming

                        Comment


                        • #13
                          Re: Parende IJsvogels

                          Oorspronkelijk geplaatst door mseg
                          Mooie waarneming
                          Ook mijn gedachte , de meeste mensen hebben ze nog nooit gezien laat staan op de plaat gezet.
                          Mvg, drh

                          "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                          Comment

                          Working...
                          X