Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In de dierentuin - 2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• In de dierentuin - 2

Vorige waren dikhuiden.
    Nu een paar portretjes

brandpunt @ 36mm / f4 bij 1/160sec 0,0EV @ ISO100

brandpunt @ 11mm / f4 bij 1/170sec 0,0EV @ ISO100

brandpunt @ 36mm / f4 bij 1/375sec 0,0EV @ ISO100

Allemaal gemaakt met een Sony Cybewrshot DSC-F505v, automatische stand. Geen van de opnames zijn gecropt!

Zijn ze mooi?
    meer over mijn fotografie is te vinden op
    http://www.nandoonline.com

Re: In de dierentuin - 2

Die tweede vind ik heel erg leuk
    De foto vraagt wel nog wat nabewerking inzake kleur en licht.
    Meer foto's op mijn website

Comment

Drie leuke snoeten! Mooi!

Grtz,Fabienne
      Het leven is een feest, maar je moet wel zelf de slingers ophangen.
      BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
      The name of the game is to fill the frame!
      http://Fabke.fotopic.net

Comment

heel goed hoor, heb bij de eerste de ogen eraf gescrol, is tie ook leuk.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pendragon
          Als je dit doet, wat heeft het dan nog met fotografie te maken
          Dan lijkt het meer op een cursus fotobewerking

croppen, een kader en sig toevoegen dat kan ik nog begrijpen, maar de rest hoor hier niet thuis volgens mij, een foto hoort zoals ze getrokken is, of zie ik dit weer verkeerd

Met vriendelijke groeten
          Joeri

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joerig1970
            Dan lijkt het meer op een cursus fotobewerking

croppen, een kader en sig toevoegen dat kan ik nog begrijpen, maar de rest hoor hier niet thuis volgens mij, een foto hoort zoals ze getrokken is, of zie ik dit weer verkeerd
            Dat zie je dus verkeerd. Met een point and shoot camera kan het resultaat soms wel behoorlijk zijn, alleen zijn de foto's dan incamera bewerkt, aan de hand van de instellingen van de fabrikant. Met een professionele camera, neutraal ingesteld, ga je zonder nabewerking niet veel schitterende foto's maken. Hier heb je wel de controle over het bewerkingsproces zelf in handen.Dus als je digitaal gaat moet je idd een notie van kleurbeheer en bewerking hebben om een optimaal resultaat te bereiken. Tenandere, wat denk je dat ze vroeger in de doka deden ?

Over de foto's : ik vind ze prachtig, al volg ik wel wat betreft de kleurzetting bij de tweede, lijkt idd een groengele zweem te hebben. Knappe camerastandpunten.
            fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pendragon
              Die tweede vind ik heel erg leuk
              Daar ben ik het niet mee eens. Maar alvorens dit te roepen ben ik toch wel benieuwd hoe je dit zou willen aanpakken. Kun je dat laten zien?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan
                Dat zie je dus verkeerd. Met een point and shoot camera kan het resultaat soms wel behoorlijk zijn, alleen zijn de foto's dan incamera bewerkt, aan de hand van de instellingen van de fabrikant. Met een professionele camera, neutraal ingesteld, ga je zonder nabewerking niet veel schitterende foto's maken. Hier heb je wel de controle over het bewerkingsproces zelf in handen.Dus als je digitaal gaat moet je idd een notie van kleurbeheer en bewerking hebben om een optimaal resultaat te bereiken. Tenandere, wat denk je dat ze vroeger in de doka deden ?

Over de foto's : ik vind ze prachtig, al volg ik wel wat betreft de kleurzetting bij de tweede, lijkt idd een groengele zweem te hebben. Knappe camerastandpunten.
                Bij een point and shoot camera is het niet soms behoorlijk; maar vrijwel altijd. Daarin ben ik het dus helemaal niet met jou eens, Elsan. Alleen in moeilijke lichtomstandigheden willen die dingen het laten afweten, maar in normale situaties en bij normaal daglicht gaat dat perfect.
                Dat optimaal resultaat waarover jij het hebt, en wat ik hier op de site menigmaal zie gebeuren, en waar ik me zeer zeker ook schuldig aan maak, is dat de kleuren (en scherpte) van de foto's vaak overdreven worden. Zozeer zelfs dat het niet meer overeenkomt met de werkelijkheid. Dit heeft niets te maken met hoe de image-processing in de camera is, maar hoe flitsend(er) we de foto's willen hebben.
                Volgens mij heeft de tweede geen of nauwelijks kleurzweem, maar ik kan me na al die jaren niet meer voor de geest halen hoe de kleur er in werkelijkheid uit gezien zou hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joerig1970
                  Alles !!!
                  Ik keer de rollen om - digitale (SLR)fotografie zonder degelijke en minimale postprocessing : blijf er maar in geloven - je foto's zullen het uitstralen

Greetz, Kariboe
                  * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                  Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Voor mij een knappe reeks
                    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn
                      Bij een point and shoot camera is het niet soms behoorlijk; maar vrijwel altijd. Daarin ben ik het dus helemaal niet met jou eens, Elsan. Alleen in moeilijke lichtomstandigheden willen die dingen het laten afweten, maar in normale situaties en bij normaal daglicht gaat dat perfect.
                      Dat optimaal resultaat waarover jij het hebt, en wat ik hier op de site menigmaal zie gebeuren, en waar ik me zeer zeker ook schuldig aan maak, is dat de kleuren (en scherpte) van de foto's vaak overdreven worden. Zozeer zelfs dat het niet meer overeenkomt met de werkelijkheid. Dit heeft niets te maken met hoe de image-processing in de camera is, maar hoe flitsend(er) we de foto's willen hebben.
                      Volgens mij heeft de tweede geen of nauwelijks kleurzweem, maar ik kan me na al die jaren niet meer voor de geest halen hoe de kleur er in werkelijkheid uit gezien zou hebben.
                      Als je op je tweede foto toepast wat je net zelf zegt : niks overdrijven en de levels neutraal zetten in PSP of PS dan zie je dat er op de geposte versie een lichte geelgroene schijn ligt, die verdwijnt bij correctie van de levels. Je moet het voor jezelf eens proberen. Gewoon autolevel in PSP bv. Ik zeg niet dat er wereldschokkende verschillen zijn, maar er is een verschil en wel in de zin dat je net bedoelt : de foto wordt neutraler. Wat betreft bewerking in het algemeen : ik doe nauwelijks iets aan mijn foto's, maar een minimaal aantal correcties is vrijwel altijd nodig. De D200 levert zeer neutrale (zeg maar ruwe)
                      beelden af. Zoals ik dus eerder zei is het groot voordeel hierbij net dat je zelf in de hand houdt (of niet natuurlijk) wat de optimale versie dient te zijn. De meeste compacts en ook de instap DSLR's voor een stuk doen aan pre processing zodat je een resultaat krijgt waar je nauwelijks vat op hebt en dan idd echt moet gaan bewerken om het te corrigeren. Als je natuurlijk incamera settings gaat wijzigen zoals verscherping , saturatie e.d. wordt het weer een ander verhaal. De meest logische workflow is voor mij camerasettings op neutraal, schieten in RAW, de nodige correcties (let wel : correcties, geen bewerkingen) in RAW uitvoeren, dan omzetten naar Tiff en van van Tiff naar Jpeg met daarbij de nodige verscherping volgens de comprimatie die je toepast. PS of PSP komt er bij in 98 % van de gevallen niet aan te pas.
                      fotosite

Comment

Ik pruts niet graag aan je foto's omdat ik ze te waardevol vindt, maar voor ik een commentaar geef heb ik altijd zelf eens geprobeerd of wat ik zeg wel klopt,
                        dus post ik deze toch maar (als je hem weg wilt stuur je maar een PM) :

fotosite

Comment

Ik pruts niet graag aan je foto's omdat ik ze te waardevol vindt, maar voor ik een commentaar geef heb ik altijd zelf eens geprobeerd of wat ik zeg wel klopt,

ik vind de bewerkte van Elsan qua kleur ZEKER beter dan het origineel. Misschien iets te scherp maar dat kan niet anders van zo'n kleine kopie.
                          Over de foto's, die vind ik 10 x beter dan de dikhuiden. Vooral 1 en 2 spreken mij zeer aan, hoewel 1 een stuk scherper had gemogen op de ogen.
                          3 is gewoon komisch
                          Groetjes, Jörgen
                          www.beautyshoot.nl

Comment

Ik ben overtuigd.
                            Mijn foto was inderdaad te groen/geel. Dus heb ik de foto aangepast, en wat blijkt! Zelfs die van jou vertoont nu een kleurzweem
                            Bekijk de foto nu maar eens, en vertel me of ik het nu goed heb. Ik neem aan dat je dit bedoelde, pendragon?

Wat zou ik moeten zonder de goede adviezen van jullie

Comment

MIJN EXCUSES ALS IK IEMAND HEB BELEDIGD

Dit is niet mijn bedoeling geweest, dit is enkel mijn mening

Met vriendelijke groeten
                              Joeri

Comment

Working...
                              X