Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In de dierentuin - 2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: In de dierentuin - 2

@Azhrarn : veel beter De mijne komt idd nog wat groenig over, maar een correctie vanop een gecomprimeerde Jpeg is natuurlijk niet hetzelfde als vanop het origineel. Het ging er me maar over je proberen aan te tonen dat er toch iets aan de kleur schortte
    @ Joerig 1970 : je beledigt hier niemand maar je vertelt wel zaken die (laat het ons zo uitdrukken) weinig steek houden. Met een compact camera kan het nog allemaal meevallen, maar eens je met een bepaalde range van toestellen werkt zal je foto idd zonder nabewerking maar een percentage van zijn data vrijgeven en dat zul je zien aan de resultaten.
    fotosite

Comment

Re: In de dierentuin - 2

Oorspronkelijk geplaatst door elsan
      @Azhrarn : veel beter De mijne komt idd nog wat groenig over, maar een correctie vanop een gecomprimeerde Jpeg is natuurlijk niet hetzelfde als vanop het origineel. Het ging er me maar over je proberen aan te tonen dat er toch iets aan de kleur schortte
      @ Joerig 1970 : je beledigt hier niemand maar je vertelt wel zaken die (laat het ons zo uitdrukken) weinig steek houden. Met een compact camera kan het nog allemaal meevallen, maar eens je met een bepaalde range van toestellen werkt zal je foto idd zonder nabewerking maar een percentage van zijn data vrijgeven en dat zul je zien aan de resultaten.
      Zo zie je maar weer - ook met betrekking tot de discussie met JOerig 1970 - dat je al snel denkt dat een foto goed is als je niets meer gewendt bent dan dat waar je mee fotografeerd. Zo dacht ik dat die DSC-F505v fantastische foto's maakte. En ja, de lens is goed - beter zelfs dan menig kit-lens - maar de beeldprocessing laat het in veel gevallen afweten. Genoeg voor standaard shotjes, maar niet voor het betere werk (met alle respect).
      Zo dacht ik in beginsel ook dat de JPEG uit mijn 20D voldoende was. Ja een voldoende, dat wel. Maar met RAW gaan we naar die ruime voldoende. En dat geeft dat wel weer voldoening.

Thanx Elsan
      meer over mijn fotografie is te vinden op
      http://www.nandoonline.com

Comment

Working...
      X