Met de scherpte is er geen probleem, maar ik vrees dat er een foutje werd gemaakt in het histogram : deze beelden zijn gewoon te helder...
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Met de scherpte is er geen probleem, maar ik vrees dat er een foutje werd gemaakt in het histogram : deze beelden zijn gewoon te helder...
Greetz, Kariboe
Bij de eerste misschien wel, daarom deze versie :
De tweede echter heeft een mooi centraal histogram
Nat, ik heb het idee dat deze foto's veel te scherp zijn. Het doet bijna pijn aan de ogen. En anders is het scherptedieptebereik iets teveel van het goede. De achtergrond had wel wat minder gemogen, want die leidt af van hat trotse pauwgebeuren.
De tweede echter heeft een mooi centraal histogram
Je hebt [een beetje] gelijk
Ik heb de histrogrammen bekeken en je hebt gelijk : vooral bij de tweede zie je een mooi bergje, dat netjes uitloopt tot de uiteinden. En je bewerking van de eerste is in alle geval een verbetering. Maar toch vind ik ze nog te helder. Ik heb ook eventjes zitten schuiven en voelde meer voor de beelden wanneer de middentonen toch wat naar beneden werden gehaald...
Maar, 't zijn subtiele verschillen hoor
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Goed gezien , maar missen ze geen scherpte of ben ik mis. mvg duindistel
Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn
Nat, ik heb het idee dat deze foto's veel te scherp zijn. Het doet bijna pijn aan de ogen. En anders is het scherptedieptebereik iets teveel van het goede. De achtergrond had wel wat minder gemogen, want die leidt af van hat trotse pauwgebeuren.
LOL. Nog nooit gezien. De ene vind ze niet scherp genoeg, de andere te. Ik denk dat azhrarn gelijk heeft. Ik gebruik BDSizer al dan niet met verscherping. Deze waren met verscherping, en ik weet uit ervaring dat BDSizer "hevig" verscherpt.
De DOF : volledig terecht.
Comment