Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slikken en schorren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Slikken en schorren

Ik zal de komende maanden nogal wat tijd doorbrengen in de slikken en schorren van de "Verdronken Zwarte Polder" in Zeeuws-Vlaanderen. Ik ben al geen groot 'natuurkenner' en van 'slikken en schorren' heb ik al helemaal geen kaas gegeten... Maar gisteren reeds een verkennende wandeling gemaakt en... een nieuwe wereld gaat open... ik ben bereid te leren

In de komende maanden zal moeten blijken of ik dit aankan en ik in staat ben om in dit - op het eerste zicht bijna doods gebied - interessante dieren en planten te schieten...

Als ik m'n les goed geleerd heb, zijn de schapen onontbeerlijk om het gras wat in toom te houden om zo de minder dominante planten een kans te geven.
    Wie meer zinnigs kan vertellen mag dit altijd doen - ik wil hier meer over weten...

Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Re: Slikken en schorren

De tweede knappe compo, de derde leuk met die tong.
    Ik heb uren in de Zeeuwse polders doorgebracht en als je de kans hebt moet je zeker eens naar "De Vogel" (Vogelwaarde - Hengstdijk) en Otheene Kreek (Zaamslag), andere aanraders : "Het Groot Eiland", de Axelse Kreek, De Braakman...
    Ben geen schapenkenner maar heb me ooit laten vertellen dat een schaap in tegenstelling tot een koe het gras niet afgraast maar uitrukt, zodat er idd meer plaats komt voor andere vegetatie.
    fotosite

Comment

Mooie reeks En veel succes met het 'schieten' (hopelijk met je camera ) van de beestjes. Het schaap op derde foto is wel grappig zo met die tong.
      Voor de compo kan je de eerste foto onderaan bijsnijden tot boven de donkere plek dan krijg je meer diepte in de foto.
      Groetjes Vicky

Comment

heerlijk om naar te kijken, bij de eerste opname ga ik met Vicky mee.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Onbekend voor jou? Nochtans kan jij veel alcohol slikken en krijg je er een schorre keel van

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

@ elsan : bedankt voor het verhaaltje, zo'n weetjes vind ik nu boeiend én... die kan ik gemakkelijker onthouden dan die Latijnse namen

@ bouk : bedankt !!!

@ ajuin : gij zijt ne... ge zijt ne... nen ajuin Spitsvondig !!!

@ vicky : hoe zou ik de raad van één van de betere landschapsfotografen van dit forum in de wind kunnen slaan ??? Bedankt voor de tip !
            Bij wijze van vergelijk :

Groetjes, Kariboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!

Comment

Voor ieder schaap een
              Ben ook geen schapenkenner maar meen te weten dat het iets met hun hoeven te maken had. Tweetenigen vertrappen het gras niet, zij maken eerder putjes, waardoor de beluchting verbeterd, en dit sneller terug aangroeit.
              mvg,
              Ludo V.

Comment

Mooie reeks
                Alle drie even mooi
                Groetjes Chris
                EOS 1D mk III + EF 24-105mm F4 L IS USM, Canon EF 100-400 is usm, Canon EF 500 F4 CanonTC 1.4
                Mijn website

Comment

mooie reeks, de tweede krijgt wel mijn voorkeur vanwege de compo.

Comment

Kariboe,

Nice shots van die schapen. Enig idee welk ras dit is? Ze lijken mij een beetje op Lünenburger heideschapen die ik vroeger nog gehad heb.

De voordelen van begrazing met schapen zijn hier al vermeld, toch wil ik er nog aan toevoegen dat ze de grond gelijkmatig bemesten door hun kleine keutels.

Ik vermoed dat je jezelf daar nog goed gaat ammuseren in die "Verdronken Zwarte Polder" . Veel fotoplezier gewenst!

Groetjes

marc
                    http://www.pbase.com/neos_marc

www.caridina.be

Comment

Heel mooi schapenreeksje

Gouden raad misschien, neem je foto's niet al liggende of het zou moeten zijn dat je een duikerspak aandoet.

Comment

die schaapjes zijn echt wel top!!

Comment

Prachtige foto's alledrie ... en dienen eersten vind ik heel mooi. Vooral de herhaling van die kleuren .... sterk beeld

greetz
                          Tom

http://www.tomlinster.be
                          http://www.pbase.com/flinster

Comment

@ Ludo : bedankt - zeker ook voor het verhaaltje

@ droopy, servo, Herman : bedankt voor de attente replys

@ Neos : ooh neen, ik ben al blij dat ik geen kemel schoot toen ik vermeldde dat dit schapen waren - laat staan dat ik hun "merknaam" zou kennen... Maar bedankt voor de naam (en het verhaaltje) - ik kan nu eens 'googlen'... Bedankt

@ beauceron : 'k zal k'ik u ne keer komen platleggen... een u een halfuurke met m'n 100 kg komen "bedrukken" Tnxs mate !!!

@ flinsterke : bedankt ! En met 'n beetje geluk geef IK u eens een rondleidingske
                            (Ik dacht da je op fotoshoot was in 't buitenland ?!?)

Ik amuseer mij kostelijk
                            Greetz, Kariboe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ludo V.
                              Voor ieder schaap een
                              Ben ook geen schapenkenner maar meen te weten dat het iets met hun hoeven te maken had. Tweetenigen vertrappen het gras niet, zij maken eerder putjes, waardoor de beluchting verbeterd, en dit sneller terug aangroeit.
                              Tweevoetigen zoals kariboe, die ook nog eens gaan liggen om foto's te nemen,doen dit om het gras niet te vertrappelen.

Knappe serie, maar de tweede is ne prachtige in mijn ogen

Prachtige compo en dito belichting

En dat ge u kostelijk amuseert geloof ik direct, ge kunt soms een glimlach niet onderdrukken als ge sommige vogels en/of dieren/mensen bezig ziet.
                              Groetjes
                              ----JO

Comment

Working...
                              X