Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste test foto ( eend )met mijn Canon 5D + Canon prime EF 400 f/5.6 L USM.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste test foto ( eend )met mijn Canon 5D + Canon prime EF 400 f/5.6 L USM.

Hi,
    Dit zijn de eerste foto's uit mijn nieuwe combinatie.
    De foto zijn rechtstreeks uit de 5D, zonder enige bewerking enkel verkleind om hier te kunnen plaatsen.
    Beide foto's met de Canon 5D en Canon prime EF 400 f/5.6 L USM.
    Graag uw reactie.

Mvg Peter.
    Groetjes Peter.
    http://www.chernobyl.be

Re: Eerste test foto ( eend )met mijn Canon 5D + Canon prime EF 400 f/5.6 L USM.

de foto's zijn in onbewerkte vorm goed, maar... bewerkt ( nu zijn ze zwaar onderbelicht) en met wat USM zijn ze gewoonweg zoals het hoort, dus prima ( en dat met volle opening )

Comment

Re: Eerste test foto ( eend )met mijn Canon 5D + Canon prime EF 400 f/5.6 L USM.

beter ietske onderbelichten en later via bewerking gedeeltelijk oplichten is beter
      dan overbelicht wit waar geen detail meer zit

alé da's al lang mijn overtuiging zenne
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71
        beter ietske onderbelichten en later via bewerking gedeeltelijk oplichten is beter
        dan overbelicht wit waar geen detail meer zit

alé da's al lang mijn overtuiging zenne
        in principe heb je gelijk maar niet volledig, het is zeker beter vooral in raw om meer naar rechts te belichten ( niet overbelichten natuurlijk) , de donkere partijen hebben dan veel meer informatie en de witlichten zijn nog niet uitgebrand. Hier echter zal je als je de levels bekijkt zien dat er wat teveel naar links belichts is. Natuurlijk en dat heb ik ook gezegd kan alles nog goed gebracht worden, dit echter met een selektieve bewerking ( bvb shadow & highlights, want met levels alleen kom je er niet meer !!) enkel op enkele delen van de vogel daar het wateroppervlak goed belicht is.
        De kleur en scherpte van de lens is voortreffelijk te noemen
        Last edited by Guest9; 5 maart 2006, 21:09.

Comment

vind het kopje iets minder scherp dan de rest van het beestje, de kleuren heel mooi.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Hallo

De foto was van op een hoogte genomen naar beneden vandaar iets onderbelicht maar zoals jullie reeds vermelden is dit bij tewerken.
            Heb inderdaad scherp gesteld op de rug van de eend dus de kop kan iets minder zijn.
            Was maar om te laten zien hoe hij uit de 5D komt na veel negatieve dingen op dit forum ivm de 5D en lenzen.

Mvg Peter.
            Groetjes Peter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xeonbb.net
              Was maar om te laten zien hoe hij uit de 5D komt na veel negatieve dingen op dit forum ivm de 5D en lenzen.
              En dat is uitstekend geslaagd
              Groeten,

Albert Jan

Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
                in principe heb je gelijk maar niet volledig, het is zeker beter vooral in raw om meer naar rechts te belichten ( niet overbelichten natuurlijk) , de donkere partijen hebben dan veel meer informatie en de witlichten zijn nog niet uitgebrand. Hier echter zal je als je de levels bekijkt zien dat er wat teveel naar links belichts is. Natuurlijk en dat heb ik ook gezegd kan alles nog goed gebracht worden, dit echter met een selektieve bewerking ( bvb shadow & highlights, want met levels alleen kom je er niet meer !!) enkel op enkele delen van de vogel daar het wateroppervlak goed belicht is.
                De kleur en scherpte van de lens is voortreffelijk te noemen
                wat ik probeer te doen: zo dicht mogelijk bij rechts zonder te raken

wat ik wou zeggen: als je merkt dat er overbelichting is, wat compenseren met -EV (onderbelichten)
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Zonder bewerking is nr.1 een topplaatje . En neem van mij aan dat de 400 prime f5.6 een rete scherpe lens is, zelfs op f5.6. ('k heb hem zelf ook ) Maar ook op f5.6 een hele kleine dov heeft. dat kan je zien op foto nr.2 de kont is scherp en de kop zit al buiten de dov. Veel plezier met je nieuwe uitrusting.
                  Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Thx.

Mvg Peter.

Oorspronkelijk geplaatst door drh
                    Zonder bewerking is nr.1 een topplaatje . En neem van mij aan dat de 400 prime f5.6 een rete scherpe lens is, zelfs op f5.6. ('k heb hem zelf ook ) Maar ook op f5.6 een hele kleine dov heeft. dat kan je zien op foto nr.2 de kont is scherp en de kop zit al buiten de dov. Veel plezier met je nieuwe uitrusting.
                    Groetjes Peter.

Comment

Working...
                    X