Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Niet slecht, wel jammer van de overbelichting. De vogel gaat daardoor helemaal uitbranden. Witte vogels in fel zonlicht vragen accurate lichtmeting. Ik kan je exif niet achterhalen, maar een goed afgestelde witbalans (en niet op auto) en spotmeting indien aanwezig op je camera zijn hier wel nodig.
Mooie foto,maar zoals elsan reeds zei....wat overbelicht op het wit gedeelte.
Maar je kunt het nu misschien wat bijwerken met PS schaduw/hooglicht,ik heb het hier geprobeert en bekom zo toch een redelijk goed resultaat.
In het vervolg belichtingscompensatie ( EV ) van je camera ( bij veel zon en wit onderwerp ) wat minder zetten bv.
Ik begrijp de reactie, maar ik ben het er niet mee eens dat de foto overbelicht is. Althans, niet meteen.
Inderdaad, er is weinig detail te bespeuren rechtsonder, zeker in vergelijk met de gepluimde borst van het vogeltje. Maar de oorzaak is niet mogelijke overbelichting! Ik heb de originele RAW er nog eens bijgepakt om er zeker van te zijn, maar je mag ook gerust de JPEG openen in je favoriete editor en de histogram bekijken
Uiteindelijk komt het natuurlijk aan op wat anderen zien. Als jullie vinden dat het overbelicht is, dan is daar een grond van waarheid. Als voorbeeld heb ik hier een nieuwe versie, waarvan de exposure is bijgesteld. Deze heb ik wel niet verscherpt wegens tijdsgebrek.
Comment