Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jan Van Gent

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Jan Van Gent

Vorig jaar getrokken tijdens onze vankantie in Texel.

Groetjes,

Dave
    pixelpusher

Re: Jan Van Gent

Niet slecht, wel jammer van de overbelichting. De vogel gaat daardoor helemaal uitbranden. Witte vogels in fel zonlicht vragen accurate lichtmeting. Ik kan je exif niet achterhalen, maar een goed afgestelde witbalans (en niet op auto) en spotmeting indien aanwezig op je camera zijn hier wel nodig.
    fotosite

Comment

toch wel een mooie opname, wist alleen niet dat ze daar voor kwamen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Mooie foto,maar zoals elsan reeds zei....wat overbelicht op het wit gedeelte.
        Maar je kunt het nu misschien wat bijwerken met PS schaduw/hooglicht,ik heb het hier geprobeert en bekom zo toch een redelijk goed resultaat.
        In het vervolg belichtingscompensatie ( EV ) van je camera ( bij veel zon en wit onderwerp ) wat minder zetten bv.
        Last edited by Cois; 19 februari 2006, 10:26.
        mvg FrançoisVM
        Canon 7D

Comment

Ik begrijp de reactie, maar ik ben het er niet mee eens dat de foto overbelicht is. Althans, niet meteen.

Inderdaad, er is weinig detail te bespeuren rechtsonder, zeker in vergelijk met de gepluimde borst van het vogeltje. Maar de oorzaak is niet mogelijke overbelichting! Ik heb de originele RAW er nog eens bijgepakt om er zeker van te zijn, maar je mag ook gerust de JPEG openen in je favoriete editor en de histogram bekijken

Uiteindelijk komt het natuurlijk aan op wat anderen zien. Als jullie vinden dat het overbelicht is, dan is daar een grond van waarheid. Als voorbeeld heb ik hier een nieuwe versie, waarvan de exposure is bijgesteld. Deze heb ik wel niet verscherpt wegens tijdsgebrek.

Groetjes,

Dave

pixelpusher

Comment

Working...
          X