Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste vlinder?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste vlinder?

Hallo,
    Na lange tijd heb ik eindelijk nog eens enkele foto's die ik het waard vind om hier te laten zien.
    Ik heb in de zomer (augustus 2005) een rups gevonden tussen het loof van de worteltjes in de tuin van mijn oma, na een tijdje heeft deze rups een mooie cocon gemaakt en zo heb ik hem tot gisteren (13/02/2006) bewaard op een niet al te warme plaats. Gisteren, nadat ik van de school was teruggekomen en op mijn kamer mijn taken wou gaan maken zag ik ineens een DIKKE MOT RONDVLIEGEN (dat dacht ik toch!) nadat ik bekomen was van het verschieten keek ik naar mijn cocon en deze bleek leeg te zijn! En op de grond zat een mooie, grote koninginnepage. Omdat het te koud is buiten en er nog geen voedsel voor handen is en hij eigenlijk ten dode is opgeschreven heb ik hem maar binnen gehouden en ervan geprofiteerd om foto's te maken .
    Hier zie je dan mijn mooie vlinder: Ik weet dat de omgeving niet echt geweldig is maar dat is ook omdat hij binnen was.
    Groetjes,
    Sarah

-=Trotse eigenaar van een Nikon coolpix 4600=-

Re: Eerste vlinder?

Een bijzonder verhaal en mooie foto's om dat verhaal te illustreren.

Ik vraag me af waarmee je die vlinder in leven zou kunnen houden.
    Beauty need only be a whisper
    Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

Comment

Koop een mooie bos bloemen voor hem/haar voor valentijn ! hihi
      Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

Comment

Mooie scherpe foto's.
        Ik heb de indruk dat ze er vroeg bij zijn dit jaar, de vlinders.
        Zo heb ik vandaag mijn eerste dagpauwoog zien rondfladderen buiten. Helaas nam hij geen fatsoenlijke pose aan om een foto te nemen.

Comment

Hopelijk is dat een les dat je de volgende keer die cocons in de natuur laat waar ze thuis horen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tmh
            Een bijzonder verhaal en mooie foto's om dat verhaal te illustreren.

Ik vraag me af waarmee je die vlinder in leven zou kunnen houden.
            Volg tmh
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper
              Volg tmh
              prachtig verhaal, denk alleen dat het niet leuk zal eindigen.
              de opname zijn erg mooi van scherpte en kleur.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

wooowwwwww
                Canon EOS 30D + BG-E2 - EF 17-40mm f/4 L USM - EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM - Speedlite 430EX Flitser

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                  Hopelijk is dat een les dat je de volgende keer die cocons in de natuur laat waar ze thuis horen
                  Dat was nu precies mijn eerste reactie. Goeie foto's, maar maak ze liever in de zomer in de omstandigheden waar zo'n diertje thuishoort, da's beter voor hem en voor de foto's.
                  fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan
                    Dat was nu precies mijn eerste reactie. Goeie foto's, maar maak ze liever in de zomer in de omstandigheden waar zo'n diertje thuishoort, da's beter voor hem en voor de foto's.
                    Dat is wel zo... maar dan te bedenken dat wij allen vroeger ook zo 'braaf' waren en nooit een mier, lieveheersbeestje, rups en noem maar op in een potje op ons bureau hadden staan. En natuurlijk dachten dat die beesten alleen maar lucht aten
                    Helaas moet ik toe geven dat ik dat vroeger ook wel eens deed. En laten we eerlijk zijn.. zo'n mooie vlinder stuur je toch met dit pokkenweer niet naar buiten

Groet
                    MadMax.
                    Groetjes, Jörgen
                    www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                      Hans,
                      zo cru zou ik het niet durven stellen...de fout die gemaakt werd is de té wame locatie...maar om van deze cocon en vlinder een fotoken te maken en het beestje achteraf de vrijheid te gunnen zie ik toch niet als een inbreuk op de natuur...
                      Denk dat je alle "natuurlijke" foto's die op het net gepubliceerd werden/worden van "groene jongens" aan een degelijk onderzoek moest onderwerpen, er velen uit de boot zouden vallen...
                      Heb vroeger als kwajongen ook nog een vlinderverzameling gehad, geleerd van ...mijnheer pastoor, nu neem ik inderdaad er liever fotokes van

On topic:
                      had er dan toch proberen er een meer natuurlijk uitzicht aan te geven...technisch gezien niet zoveel op aan te merken!
                      D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                      BD0290BE

Comment

Scherpe foto's hoor! Misschien een schaaltje suikerwater voor het beestje?
                        Zenfolio

Comment

Working...
                        X