Je foto's zien er vrij goed uit, al vind ik de kleuren wat flauwtjes. Dit kan je best nog verhelpen in nabewerking.
Belangrijkste opmerking hier echter gaat over de compo's. Je wil paarden fotograferen, dan moet je er voor zorgen dat er naast die paarden zo weinig mogelijk storende dingen op je foto staan. Hierin kan je veel doen door opstelling, standpunt, kadrage. Soms moet je wat wachten tot ze zich verplaatsen, soms moet je zelf gaan rondlopen om de beste invalshoek te vinden. Soms kan je niet anders dan er iets bij te nemen, maar probeer het dan altijd zo te doen dat je naderhand kan croppen zodat je zoveel mogelijk bijkomstige elementen kan wegsnijden. Voortdoen zo !
De derde foto is de beste,zeker voor uw eerste post.
De tweede foto......de oren staan er niet volledig op en er is nog iets te zien van een tweede paard,maar daar kan Photo Shop wel iets aan doen.( weg clonen )
De eerste foto had ook een mooie foto kunnen zijn,maar rechts en op de voorgrond die rommel had er dan niet mogen opstaan.
Bedankt voor de tips, ik zal er zeker wat mee doen. In het bewerken van foto's heb ik me nog helemaal niet verdiept... voorlopig heb ik het daar ook te druk voor dus dat is iets voor de toekomst.
Comment