Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
vandaag een regelmatige gast in mijn tuin vastgelegd, ik weet echter niet wat het is, het lijkt wel een veredelde gans . Is er iemand hier die dit beestje kent.
Het lijkt op een indische gans, maar ik weet het niet zeker want deze zouden gele snavel en gele poten moeten hebben...
Ben benieuwd wat het wel zou zijn.
Dit is een magelhaengans " Chloephaga picta "
Het is waarschijnlijk een losgebroken gans normaal leeft die in
Patagonië en de Falklandeilanden.
Tijdens de broedperiode zouden ze zeer aggresief zijn
Twee mooie foto's
Groetjes Chris
Groetjes Chris EOS 1D mk III + EF 24-105mm F4 L IS USM, Canon EF 100-400 is usm, Canon EF 500 F4 CanonTC 1.4 Mijn website
t'is een gelaarsde witkop-zebravogel. Zeer zeldzaam
LoL die is goed gevonden
Magelhaengans dus, aggressief tijdens broeperiode, wanneer broeden die dat is wel een grappig maar schuchter beestje. Is wel redelijk simpel te fotograferen, als ik dichterbij kom wandelt die namelijk altijd naar dezelfde plaats maar daar sluit die zich zelf eigenlijk in en kan niet meer weg. Als ik dan even niet meer beweeg (kliekje maken) wil ze weer weg en dan hoef ik maar mijn hand omhoog te doen en al blijft die weer staan voor enkele seconden.
Comment