Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een werk van barmhartigheid

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Een werk van barmhartigheid

Hallo,

Geen echte natuurfoto in dit geval.
    Gemaakt op een hete zomerdag in Frankrijk.
    Is overigens mijn eerste posting buiten het testforum.

Graag jullie idee wat betreft compositie (kop teveel in het midden?) en scherpte .....

Camera Model: NIKON CORPORATION (NIKON D70)
    Lens Focal Length: 50,00 mm ()
    Shutter Speed: 1/350 sec
    F-Number: F4,5
    ISO: 400
    Last edited by Rhytmic Rikske; 21 januari 2006, 00:02.
    Nikon D70 + Nikkor 18-70mm AF-S ED DX (Alias "de Kitlens") + Sigma 70-200mm F2.8 EX APO DG + Nikkor AF 50/1,8 D, Nikon SB800 + JOBO GIGA Vu Pro + 1x stel blauw-groene ogen

Re: Een werk van barmhartigheid

Welkom op het forum en Xedessa is prima in beeld gebracht.
    Ook de tijd op het polsuurwerk is correct met de Exif gegevens 12u24.
    Wees wel voorzichtig als je BD-sizer gebruikt want nu heb je de copyright aan hem gegeven.
    Wat cropping betreft zou ik enkel kop van Xedessa en handen van dame in beeld brengen. Ik denk dat daardoor de foto nog zal winnen aan expressie.

Henri
    lidnummer: BD0435BE

Comment

mooi en goed van kleur, alleen de rechterhand wat blauw.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Knappe foto
        Ga akkoord met twee vorige opmerkingen :
        links en rechts wat croppen kan de foto sterker maken
        blauw is mss iets te overwegend aanwezig, mss kleurtoon iets warmer ?
        fotosite

Comment

Bedankt voor de toffe reacties, ik zal beiden (hond en dame) straks een extra knuffel geven voor hun inzet.

Heb die cropping oefening effe gemaakt, bedoelen jullie zoiets ....

Heb ook even getracht het blauw op de rechterhand wat te verminderen door het geheel iets minder blauw en iets meer rood te geven. Geen idee of dit in de buurt komt of erover is....?

Een beginnersvraagje in dat verband:
          Ik vraag mij af of (en hoe) je aan de kleurbalans kan zien of deze afwijkt van de werkelijke lichtomstandigheden toen de foto getrokken is, en wanneer een correctie nodig is? Soms is het aanwezige licht bv.wat koel bv. vanwege reflectie via één of andere muur... moet je dat dan corrigeren? (waarnaartoe corrigeren, is er een referentie?) Met andere woorden primeert het "Naturel" houden of het "Esthetische" in zo een geval? Ik weet het, veel vragen hé.

Groetjes,
          Rikske
          Nikon D70 + Nikkor 18-70mm AF-S ED DX (Alias "de Kitlens") + Sigma 70-200mm F2.8 EX APO DG + Nikkor AF 50/1,8 D, Nikon SB800 + JOBO GIGA Vu Pro + 1x stel blauw-groene ogen

Comment

hoi,

de laatste vind ik de knapste.
            knap gedaan

mvg
            nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Bedankt voor de bemoedigende commentaren en de tips die we dan maar meteen toegepast hebben......

Mijn meer filosofische (of toch technische) vraag i.v.m. criteria die helpen om te beslissen bij het balanceren tussen "naturel" of aanpassen vanwege "Esthetiek" zal il wel nog eens in een apart onderwerpje lanceren hé..

mvg,
              Rikske

Comment

Working...
              X