Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Antwerpen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Antwerpen

Sorry voor het lang wegblijven uit deze groep. Ik had serieuze problemen met de laptop ( kreeg elke 5 minuten een blauw scherm) maar het is eindelijk opgelost. Ik was dus ook enkele programma's kwijt om fotobewerking uit te voeren maar hoop dat deze ongemakken allemaal verleden tijd zijn.

Hier een nachtopname van de Grote Markt in Antwerpen

Groeten
    Georges

Re: Antwerpen

Als het standbeeld je hoofdonderwerp zou moeten zijn vind ik het wat minder geslaagd. Komt wat te donker op de voorgrond.

E.T.
    "De gustibus et coloribus non est disputandum"

Comment

het standbeeld onderscheidt zich inderdaad onvoldoende van de achtergrond en voor Antwerpen is dat beeld toch van primordiaal belang ! Een vroeger tijdstip uitkiezen had vermoedelijk hieraan verholpen. Of wachten tot het beeld verlicht wordt.
      De huizen staan er wel prachtig op.
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
        het standbeeld onderscheidt zich inderdaad onvoldoende van de achtergrond en voor Antwerpen is dat beeld toch van primordiaal belang ! Een vroeger tijdstip uitkiezen had vermoedelijk hieraan verholpen. Of wachten tot het beeld verlicht wordt.
        De huizen staan er wel prachtig op.
        Ga mee met dit comment.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Op zulke momenten kan een invulflits wonderen doen !!

Comment

mijn bedoeling was om Brabo als silhouet af te zetten tov de belichte gebouwen. Bedankt voor de reacties. Ik wil jullie invulling zeker bekijken.
            Groeten
            Georges

Comment

De huizen staan er goed op! Wel zijn er in mijn ogen enkele punten voor verbetering:
              De bovenkant van het standbeeld en het huis op de achtergrond vallen samen en zitten bovendien te krap in het kader.
              Doordat het standbeeld matig verlicht is, wordt het een wat chaotische foto zonder blikvanger: oftewel is het de bedoeling dat het beeld een afgetekend silhouette vormt tov de opgelichte huizen, maar daarvoor is het beeld in mijn ogen te licht; oftewel is het beeld de blikvanger maar daarvoor is het onvoldoende belicht.
              Belichting van het beeld valt wel nog wat te tweaken in LR of ACR maar vanwege het eerste punt zou ik trachten een foto te nemen vanuit een ander standpunt en eventueel een ander moment uitkiezen.
              www.erikthomas.be

Comment

De achtergrond is knap belicht George. Aan het contrast in dialoog met het standbeeld kan nog gewerkt worden voor verbetering. Welkom terug !
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Fotogeniek (stand)beeld. Toen ik een paar jaar terug er was, was het beeld verlicht👍 Wel jammer dat het nu wegvalt ten opzichte van de huizen. Toch kijk ik met veel plezier naar de foto vanwege mijn studententijd👍
                  Rp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black Fly Bekijk bericht
                    De huizen staan er goed op! Wel zijn er in mijn ogen enkele punten voor verbetering:
                    De bovenkant van het standbeeld en het huis op de achtergrond vallen samen en zitten bovendien te krap in het kader.
                    Doordat het standbeeld matig verlicht is, wordt het een wat chaotische foto zonder blikvanger: oftewel is het de bedoeling dat het beeld een afgetekend silhouette vormt tov de opgelichte huizen, maar daarvoor is het beeld in mijn ogen te licht; oftewel is het beeld de blikvanger maar daarvoor is het onvoldoende belicht.
                    Belichting van het beeld valt wel nog wat te tweaken in LR of ACR maar vanwege het eerste punt zou ik trachten een foto te nemen vanuit een ander standpunt en eventueel een ander moment uitkiezen.
                    ik volg
                    Den_Beire
                    Nikon Z7ii - NIKKOR Z 24-70mm f/2.8 S - NIKKOR Z 85mm f/1.8

Don't lead me into temptation, I can find the way myself.

Comment

Bedankt voor de reacties. Ik heb geprobeerd de belichting van het beeld op te trekken maar volgens mij klopt het dan niet, Beeld vervaagt in de gebouwen.
                      Groeten
                      Georges

Comment

Working...
                      X