Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mist

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Mist

    Oorspronkelijk geplaatst door stevwout Bekijk bericht
    mooie mistige plaat, dikke proficiat met je HOF !!

    PS: niet al te veel van nerdifant zijn commentaren aantrekken, zelden constructief, vaak choquerend, sorry moest me even van het hart... soit, niet teveel laten door leiden dus wat mij betreft,
    Zou ik ook niet doen. blijf je wel rondtrappelen op je beginnersniveau.
    Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
    Maar ik had het al begrepen. Men begrijpt niet dat ik enkel beelden bespreek waarvan ik vind dat ze potentieel hebben.

    En dat beginners foto's niet enkel door beginners bekeken worden. (als ze al uberhaupt bekeken worden)
    Ik gaf in deze post enkel aan dat ervaren fotografen zich niks van een titels aantrekken (en zeer zelden een foto mooi vinden)
    en dat het voor de hand liggende uitgangspunt niet altijd zo gezien wordt als wat de fotograaf in gedachten had.
    De missing link hier is dat fotografie met 2 gebeurd - fotograaf en publiek.
    Het meeste leert men met een confrontatie (met je neus op de feiten gedrukt worden). Dit is een discussie forum dacht ik.

    Anders, beste <stevwout>, behalve flamen, zie ik jou nergens de foto anders bespreken, of mijn stelling met argumenten ontkrachten.
    Ik ga het laten. Tis water naar de zee brengen.
    Ik zal maar zeggen dat de foto niet scherp is of te veel ruis heeft of dat de kleuren toch wat aangepast moeten worden.

    De enigste discussies die ik hier nog zie op dit forum is over de kwaliteit van staafmixers en fotografisch gerelateerde discussies worden niet bekeken best case en worst case eindigen bijna altijd in welles-nietes discussies.

    I rest my case.
    Last edited by Nerdifant; 27 oktober 2021, 21:37. Reden: Ik steek er echt te veel moeite in
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #17
      Re: Mist

      Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
      Zou ik ook niet doen. blijf je wel rondtrappelen op je beginnersniveau.
      Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
      Maar ik had het al begrepen. Men begrijpt niet dat ik enkel beelden bespreek waarvan ik vind dat ze potentieel hebben.
      En dat beginners foto's niet enkel door beginners bekeken worden. (als ze al uberhaupt bekeken worden. )
      Ik ga het laten. Tis water naar de zee brengen.
      Ik zal maar zeggen dat de foto niet scherp is of te veel ruis heeft of dat de kleuren toch wat aangepast moeten worden.
      Dank voor jullie mening beiden 👍 Iedereen mag inderdaad een mening hebben. Ben blij dat jullie beiden in ieder geval eerlijk zijn, en dat is al een winst op zich👍 Vaak denken we anders, bedoelen we het goed, en toch wordt het verkeerd opgevat. Ik heb respect voor jullie beiden 👍 Laten we ons verder richten op fotografie en het plezier ervan koesteren.
      Ik ben beginnend vrijetijdsfotograaf, ondanks een digitale fotografie opleiding(theoretisch ben ik dus al redelijk op de hoogte), maar ik heb nu pas tijd om het breder in de praktijk te brengen.
      Conclusie: Ik moet nog heel veel leren in de praktijk, en wil hier leren van anderen, en ook van jullie beiden, waarvoor dank 👍👍
      Vriendelijke groet
      Guy
      Rp

      Comment


      • #18
        Re: Mist

        Oorspronkelijk geplaatst door Hak Bekijk bericht
        Dank voor jullie mening beiden 👍 Iedereen mag inderdaad een mening hebben. Ben blij dat jullie beiden in ieder geval eerlijk zijn, en dat is al een winst op zich👍 Vaak denken we anders, bedoelen we het goed, en toch wordt het verkeerd opgevat. Ik heb respect voor jullie beiden 👍 Laten we ons verder richten op fotografie en het plezier ervan koesteren.
        Ik ben beginnend vrijetijdsfotograaf, ondanks een digitale fotografie opleiding(theoretisch ben ik dus al redelijk op de hoogte), maar ik heb nu pas tijd om het breder in de praktijk te brengen.
        Conclusie: Ik moet nog heel veel leren in de praktijk, en wil hier leren van anderen, en ook van jullie beiden, waarvoor dank 👍👍
        Vriendelijke groet
        Guy
        Sportief ! Beurt mij ook een beetje op.
        (NB ik heb een 7 jarige full curriculum kunstacademie diploma met verschillende prijzen FWIW) .
        IK heb toen ook meer gehoord smijt het maar in de vuilbak (volle dure afdrukken - geen titel :-) ) ipv. tegen de muur te hangen. Op het einde werd GEEN enkele foto nog in de vuilbak gesmeten.
        YMMV (zet ik niet zomaar)
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

        Comment


        • #19
          Re: Mist

          Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
          Sportief ! Beurt mij ook een beetje op.
          (NB ik heb een 7 jarige full curriculum kunstacademie diploma met verschillende prijzen FWIW) .
          IK heb toen ook meer gehoord smijt het maar in de vuilbak (volle dure afdrukken - geen titel :-) ) ipv. tegen de muur te hangen. Op het einde werd GEEN enkele foto nog in de vuilbak gesmeten.
          YMMV (zet ik niet zomaar)
          Goed om te weten, met dank voor de informatie 👍
          Last edited by Hak; 28 oktober 2021, 07:12.
          Rp

          Comment


          • #20
            Re: Mist

            Proficiat et je HOF !

            Comment


            • #21
              Re: Verlaat je me nooit?

              Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
              Deze had ik nog niet gezien Guy. Heel aparte sfeer die de relatie tussen mens en dier in vraag (vaagheid) stelt en dat zijn inhoudelijk goede foto's - voor mij toch !!!
              Het valt mij op dat u de enige bent die schrijft wat hij goed vindt aan de foto.
              https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

              Comment


              • #22
                Re: Verlaat je me nooit?

                Oorspronkelijk geplaatst door cuco Bekijk bericht
                Het valt mij op dat u de enige bent die schrijft wat hij goed vindt aan de foto.
                En wat vindt u er (niet)goed aan?
                Rp

                Comment


                • #23
                  Re: Verlaat je me nooit?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hak Bekijk bericht
                  En wat vindt u er (niet)goed aan?
                  MIsschien een beetje vreemd, die mist. Mij lijkt het alsof de man en het hondje van een gewone foto komen zonder mist en waar met fotobewerkingssoftware een witte laag is voorgezet, een laag met een doorzichtigheid van bijvoorbeeld 60%. Als ik van zo kort bij een foto maak in de mist, dan gaat dat effect niet zo uitgesproken zijn als op uw foto. Deze foto roept dus vragen op. Dat is al een goede verdienste. Voor een plaats in de HOF vind ik hem niet geschikt. Hij lijkt nog te veel op een oefening.
                  Last edited by cuco; 5 november 2021, 19:48.
                  https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

                  Comment


                  • #24
                    Re: Mist

                    Oorspronkelijk geplaatst door cuco Bekijk bericht
                    MIsschien een beetje vreemd, die mist. Mij lijkt het alsof de man en het hondje van een gewone foto komen zonder mist en waar met fotobewerkingssoftware een witte laag is voorgezet, een laag met een doorzichtigheid van bijvoorbeeld 60%. Als ik van zo kort bij een foto maak in de mist, dan gaat dat effect niet zo uitgesproken zijn als op uw foto. Deze foto roept dus vragen op. Dat is al een goede verdienste. Voor een plaats in de HOF vind ik hem niet geschikt. Hij lijkt nog te veel op een oefening.
                    Dank voor de reactie 👍
                    Ik zal u uit een droom helpen😉 Of u heeft niet gelezen wat ik eerst heb geschreven hoe de foto is ontstaan😉
                    Ten eerste, is de foto niet van dichtbij genomen, en dat had u kunnen zien in de exif van de foto.
                    Ten tweede, als u zich dit niet kunt voorstellen dat dit effect kan worden bekomen zonder nabewerking, dan zit u echt volledig mis. Er is geen na bewerking aan te pas gekomen en het zijn al zeker geen twee (digitale)lagen, anders had ik dit -zo eerlijk- wel verteld of bij vermeld. Blijkbaar twijfelt u aan mijn oprechtheid en dat voel ik wel als een belediging 🥺

                    Misschien is het handig om aan @Nerdifant te vragen wat er eerst als uitgebreid verhaal bij de foto stond.

                    Ach, ik hoef niet in hof hoor, want hiervoor zit ik niet. En van mij mag u een petitie starten om hem eruit te halen, want ik heb daar niet om gevraagd. 👍
                    Last edited by Hak; 4 november 2021, 22:21.
                    Rp

                    Comment


                    • #25
                      Re: Mist

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hak Bekijk bericht
                      Dank voor de reactie ��
                      Ik zal u uit een droom helpen�� Of u heeft niet gelezen wat ik eerst heb geschreven hoe de foto is ontstaan��
                      Ten eerste, is de foto niet van dichtbij genomen, en dat had u kunnen zien in de exif van de foto.
                      Ten tweede, als u zich dit niet kunt voorstellen dat dit effect kan worden bekomen zonder nabewerking, dan zit u echt volledig mis. Er is geen na bewerking aan te pas gekomen en het zijn al zeker geen twee (digitale)lagen, anders had ik dit -zo eerlijk- wel verteld of bij vermeld. Blijkbaar twijfelt u aan mijn oprechtheid en dat voel ik wel als een belediging ��

                      Misschien is het handig om aan @Nerdifant te vragen wat er eerst als uitgebreid verhaal bij de foto stond.

                      Ach, ik hoef niet in hof hoor, want hiervoor zit ik niet. En van mij mag u een petitie starten om hem eruit te halen, want ik heb daar niet om gevraagd. ��
                      Hoe de foto is ontstaan, heb ik inderdaad niet gelezen. De informatie waarover ik beschik, is wat er nu staat.
                      In de exif lees ik niet van hoe ver af de foto is gemaakt. MIsschien lees ik er overheen, dat kan, maar ik zie het niet.
                      Ik twijfel niet aan uw oprechtheid. U vroeg om mijn mening en ik antwoord wat ik dacht toen ik de foto zag. Het ligt niet in mijn bedoeling om u te beledigen. MIjn verontschuldiging hiervoor.
                      Uitgebreide verhalen hoeft u hier niet te plaatsen, maar een beetje meer duiding zou misschien wel handig geweest zijn.
                      https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

                      Comment


                      • #26
                        Re: Mist

                        Proficiat!
                        En. laat die exif's maar staan. Is een goeie gewoonte.

                        mvg,

                        Den_Beire
                        Nikon Z7ii - NIKKOR Z 24-70mm f/2.8 S - NIKKOR Z 85mm f/1.8

                        Don't lead me into temptation, I can find the way myself.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Mist

                          Oorspronkelijk geplaatst door cuco Bekijk bericht
                          …In de exif lees ik niet van hoe ver af de foto is gemaakt. Misschien lees ik er overheen, dat kan, maar ik zie het niet.
                          Met dank. In het vervolg zet ik de exif er gewoon onder, hoeft niemand de foto te downloaden(hoewel in Flickr -na doorklikken hier- er de gegevens onder staan).
                          Het Bp is 125 mm met een Nikon p500 systeemcamera(geen raw).
                          Ik stond aan de andere beginzijde(100 m ongeveer) en de man met hond stond aan de andere zijde van het strandje(Enkhuizen).
                          Ik had gewoon geluk dat één van de drie shots deze was, en er is niets na bewerkt, behalve een beetje contrast en uitgesneden naar 5x7 verhouding. Ik heb hem hier geplaatst juist in beginnershoek omdat ik de foto in eerste instantie wilde weggooien.

                          Als ik een foto ‘zou bewerken’ in lagen, dan zou dat enkel HDR zijn, of ik schrijf het erbij.
                          Ik pas enkel de foto aan in LR, zoals zovelen onder ons. Ik werk niet met PS. HDR maak ik vaak rechtstreeks in de camera en zie wel hoe het er uit ziet achteraf.
                          Last edited by Hak; 6 november 2021, 17:33.
                          Rp

                          Comment

                          Working...
                          X