Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dijle, hoge waterstand

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dijle, hoge waterstand

    Foto dateert van verleden vrijdag toen was er nog geen zon aan de lucht maar het water bleef stijgen en ben uit nieuwsgierigheid even polshoogte() gaan nemen.

    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Dijle, hoge waterstand

    Ik zie hier toch een rustig stromend riviertje.
    Gewoon een leuk plaatje..
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Dijle, hoge waterstand

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      Ik zie hier toch een rustig stromend riviertje.
      Gewoon een leuk plaatje..
      grt,bouk.
      Ja bouk, het lijkt een rustig riviertje maar het water neemt een alarmpeil aan wat je op deze foto waarschijnlijk moeilijk kan zeggen. Normaal is de Dijle maar half zo groot.
      Dank voor je commentaar.
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: Dijle, hoge waterstand

        inderdaad moeilijk om het "wassende water" vast te leggen, daarvoor zou je al een timelapse' nodig hebben denk ik... of een "voor en na" duo of zo...
        vind de fioto wel iets te hard afgwerkt, de bomen op de achtergrond zijn helemaal donker dichtgeslibt, die zou ik iets oplichten... verder wel een mooie lijn doorheen de foto...
        de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
        Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

        Comment


        • #5
          Re: Dijle, hoge waterstand

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          Ik zie hier toch een rustig stromend riviertje.
          Gewoon een leuk plaatje..
          grt,bouk.
          In Nederland zijn jullie gewoon dat het water tot 10cm van de rand staat, maar zoals gezegd is dat hier normaal eerder 2 meter.
          Het bufferbekken van het natuurgebied Doode Bemde was helemaal vol, men heeft ook de parking van het tankstation aan de autostrade moeten laten onderlopen.
          Daardoor is Leuven droog gebleven.
          Gelukkig zijn we in Vlaanderen (en Nederland) gespaard gebleven van de drama's in de Ardennen en Eifel.

          Comment


          • #6
            Re: Dijle, hoge waterstand

            Ben 2 weken geleden langs de Dijle in Muizen gaan wandelen en die zag er inderdaad zo uit. De stroming was indrukwekkend vergeleken met andere momenten. Maar het was belange zo groen niet... En die bomen links zo zwart dichtgelopen... Lijkt me een beetje teveel aan de knoppen gedraaid.

            Comment


            • #7
              Re: Dijle, hoge waterstand

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Ben 2 weken geleden langs de Dijle in Muizen gaan wandelen en die zag er inderdaad zo uit. De stroming was indrukwekkend vergeleken met andere momenten. Maar het was belange zo groen niet... En die bomen links zo zwart dichtgelopen... Lijkt me een beetje teveel aan de knoppen gedraaid.
              Akkoord over de bomen, maar het groen is m.i. niet overdreven, in het echt doet het de laatste tijd pijn aan de ogen.

              Comment

              Working...
              X