Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

het zwarte water

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • het zwarte water

    bekend als het zwart water gelegen in turnhout
    poging tot de eerste landschapsfoto in deze donkere dagen
    of
    ƒ/16.0 24.0 mm 0.5 sec iso100

    [CENTER_DSC0009 (2) by patrick lauryssen, on Flickr][/CENTER]

  • #2
    Re: het zwarte water

    Ik mis wat scherpte. Als deze zonder statief is genomen, is de sluitertijd veel te groot.
    Ronny

    Comment


    • #3
      Re: het zwarte water

      Oorspronkelijk geplaatst door Ronny64 Bekijk bericht
      Ik mis wat scherpte. Als deze zonder statief is genomen, is de sluitertijd veel te groot.
      Ronny
      Deze is op statief genomen met draadontspanner 😉

      Comment


      • #4
        Re: het zwarte water

        Licht is niet mooi (essentieel bij landschapsfotografie) en storende artefacten (onscherpe rietstengels ?) rechts.
        Dus: beter moment afwachten en door de zoeker leren kijken. Als je je foto voor de eerste keer ziet op je PC thuis is het *te* laat.
        YMMV
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

        Comment


        • #5
          Re: het zwarte water

          Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
          Licht is niet mooi (essentieel bij landschapsfotografie) en storende artefacten (onscherpe rietstengels ?) rechts.
          Dus: beter moment afwachten en door de zoeker leren kijken. Als je je foto voor de eerste keer ziet op je PC thuis is het *te* laat.
          YMMV
          Merci voor de reactie deze tips ga ik zeker meenemen naar de volgende foto wat licht betreft zou ik mss beter een filter aanschaffen dan 😉 welke kan u me aanraden
          Groetjes

          Comment


          • #6
            Re: het zwarte water

            Oorspronkelijk geplaatst door ritse1 Bekijk bericht
            Merci voor de reactie deze tips ga ik zeker meenemen naar de volgende foto wat licht betreft zou ik mss beter een filter aanschaffen dan �� welke kan u me aanraden
            Groetjes
            Vroeg opstaan bij het ochtendgloren is beter ....maar als je een filter wil neem een circulair polarisatiefilter. Haalt wat van de reflecties weg in het water ..
            YMMV
            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

            Comment


            • #7
              Re: het zwarte water

              Oorspronkelijk geplaatst door ritse1 Bekijk bericht
              Merci voor de reactie deze tips ga ik zeker meenemen naar de volgende foto wat licht betreft zou ik mss beter een filter aanschaffen dan �� welke kan u me aanraden
              Groetjes
              Een filter gaat niet helpen als er wind is en je 0.5" sluitertijd hebt en er droog riet in je onderwerp zit.

              Comment


              • #8
                Re: het zwarte water

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                Een filter gaat niet helpen als er wind is en je 0.5" sluitertijd hebt en er droog riet in je onderwerp zit.
                Ik zou deze dan gebruiken voor de lucht

                Comment


                • #9
                  Re: het zwarte water

                  Geen juiste camerainstelling voor dit shot.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: het zwarte water

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    Geen juiste camerainstelling voor dit shot.
                    grt,bouk.
                    Merci voor de reactie ��welke instellingen zijn aan te bevelen voor deze foto grts
                    Last edited by ritse1; 15 december 2020, 15:50.

                    Comment


                    • #11
                      Re: het zwarte water

                      Oorspronkelijk geplaatst door ritse1 Bekijk bericht
                      Merci voor de reactie ��welke instellingen zijn aan te bevelen voor deze foto grts
                      Voor dezelfde lichtwaarde had u diafragma 8 iso 100 en sluitertijd van 1/125 kunnen nemen. Met een brandpuntsafstand van 24 mm hebt u nog genoeg scherptediepte
                      Groeten
                      Georges

                      Comment


                      • #12
                        Re: het zwarte water

                        ik vond eigenlijk geen scherp onderwerp in dit beeld en de kleuren zijn wat uitgewassen. Daarom ben ik op zoek gegaan naar exif-data, maar vond ze niet. Dan maar naar je Flickr pagina. Daar staan prachtige beelden op, zowel qua compositie als qua helderheid en scherpte.
                        Daarom vraag ik me af waarom je dit hier geplaatst hebt ? Dit beeld stemt helemaal niet overeen met de kwaliteit die je op Flickr toont ! Of mis ik hier iets ? Wou je een bepaald sentiment overbrengen kijk ik er over ?
                        Beste dank.
                        Cor
                        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                        Comment


                        • #13
                          Re: het zwarte water

                          Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
                          ik vond eigenlijk geen scherp onderwerp in dit beeld en de kleuren zijn wat uitgewassen. Daarom ben ik op zoek gegaan naar exif-data, maar vond ze niet. Dan maar naar je Flickr pagina. Daar staan prachtige beelden op, zowel qua compositie als qua helderheid en scherpte.
                          Daarom vraag ik me af waarom je dit hier geplaatst hebt ? Dit beeld stemt helemaal niet overeen met de kwaliteit die je op Flickr toont ! Of mis ik hier iets ? Wou je een bepaald sentiment overbrengen kijk ik er
                          Beste dank.
                          Cor
                          Hoi merci voor de reactie ��ben net begonnen met landschap en moet nog heel veel leren
                          Groetjes

                          Comment


                          • #14
                            Re: het zwarte water

                            Hoe komt dat ik de foto niet meer kan zien

                            Comment

                            Working...
                            X