Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

het mas

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • het mas

    [IMG]black and white 11b by Robby Diels, on Flickr[/IMG]

  • #2
    Re: het mas

    Ik zal gewoon 1024px langste zijde aanhouden om te linken naar BD

    Z/W omzetting, er zit totaal geen "pit" in...
    en de beleving is dat links krap is en rechts ruim.
    denk ook dat je bij dit beeld moet kiezen voor water of lucht -> ander perspectief.

    Comment


    • #3
      Re: het mas

      Mijn zw/wit omzettingen missen idd vaak pit, dus daar kan ik in volgen. De andere punten van kritiek minder, maar ik waardeer het dat je de moeite neemt om ze te delen. Tis altijd goed uw foto's te bekijken vanuit een ander perspectief

      Comment


      • #4
        Re: het mas

        Compositiegewijs vind ik deze reflectie-foto wel geslaagd. Alleen gaat het MAS nu een beetje letterlijk op in de grijze massa, terwijl het in werkelijkheid fel afsteekt tegen de rest door z'n typische kleur. Dat kan je uiteraard moeilijk bevatten in zwart-wit.
        Naar mijn bescheiden mening valt er meer uit te halen door je onderwerp (het MAS) beter uit te laten komen in de omzetting. Klopt mijn vermoeden dat hij geschoten is in de vroege namiddag, met een relatief felle zon?

        E.T.
        "De gustibus et coloribus non est disputandum"

        Comment


        • #5
          Re: het mas

          uw vermoedens kloppen idd. Maar ik denk dat je het MAS er beter kunt laten uitkomen mits en betere kennis over zw/wit omzetting. Maar goed, je leert door te doen...

          Comment


          • #6
            Re: het mas

            Oorspronkelijk geplaatst door Robby :) Bekijk bericht
            uw vermoedens kloppen idd. Maar ik denk dat je het MAS er beter kunt laten uitkomen mits en betere kennis over zw/wit omzetting. Maar goed, je leert door te doen...
            Al doende leert men inderdaad. En vaak is het ook gewoon kwestie van smaak...

            Ik gebruik zelf doorgaans Silver Efex Pro (onderdeel van de NIK collection) als ik iets in zwart-wil wil omzetten. Kan je redelijk wat mee fine-tunen. Is tegenwoordig niet meer gratis, maar je kan hem eventueel eens als trial downloaden om te kijken of het iets voor je is.

            E.T.
            "De gustibus et coloribus non est disputandum"

            Comment


            • #7
              Re: het mas

              Mooi de weerspiegeling gevangen en vind formaat uitsnede interessant.
              Alhoewel zelf grote fan van ZW twijfel ik ook of in deze kleur geen betere optie had geweest.
              Er zit mi genoeg contrast in deze foto, maar naar mijn gevoel trekken de hooglichten links te veel de aandacht op dat gebouw dat ook nog eens tegen de rand ligt. Het MAS, het onderwerp van de foto, ligt dan wat te somber in de schaduw.
              Ik denk zeker niet dat opentrekken schaduwen en hooglichten naar beneden trekken de oplossing gaat bieden want dan gaat het geheel platter worden.
              In een kleurenversie zou het rood van het MAS dat mi compenseren.

              Maar het gebouw dient zich zeer goed voor ZW, met het juiste licht en de kleurverschillen in de tegels kunnen dan naar de tonaliteit toe een leuk patroon opleveren.

              Grtz
              Gert
              Last edited by pre; 18 november 2020, 06:12. Reden: aanvulling
              Feedback is the breakfast of the champion

              website

              Comment


              • #8
                Re: het mas

                Volgens mij is de voorzijde te donker. Schaduwen optrekken om meer detail te krijgen

                mvg
                Georges
                Groeten
                Georges

                Comment


                • #9
                  Re: het mas

                  Oorspronkelijk geplaatst door georgesvdb Bekijk bericht
                  Volgens mij is de voorzijde te donker. Schaduwen optrekken om meer detail te krijgen

                  mvg
                  Georges
                  hier volg ik, dat is volgens mij het enige die hier beter kan. Verder vind ik deze heel mooi, zou hier niks aan veranderen, behalve dat zwart aan de voorzijde
                  Zo veel mensen, zoveel meningen
                  Groetjes Francine

                  Comment


                  • #10
                    Re: het mas

                    ik ben het wel eens met de punten van kritiek. dankuwel voor alle commentaren

                    Comment

                    Working...
                    X