Dit is een moeilijke Martijn in zwart-wit. De sfeer gaat mijn inziens wat verloren in dit 'grijze' palet terwijl dat beekje toch voor een vrolijke noot zou moeten zorgen dus vermoed ik dat kleur hier voor en betere harmonie gaat zorgen - maar kan altijd 'verkeerd' zijn en het is iemand zijn foto, de jouwe !
Dit is een moeilijke Martijn in zwart-wit. De sfeer gaat mijn inziens wat verloren in dit 'grijze' palet terwijl dat beekje toch voor een vrolijke noot zou moeten zorgen dus vermoed ik dat kleur hier voor en betere harmonie gaat zorgen - maar kan altijd 'verkeerd' zijn en het is iemand zijn foto, de jouwe !
ik volg ivm kleur !!! grts Jozef
Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!
Kleur geeft dadelijk vrolijkheid aan het onderwerp, hiermede bewezen Martijn. Zwart-wit heeft zijn speciale capaciteiten iets wat je kan leren hoor Men denkt teveel aan "omzetten" en misbruikt hierdoor zwart-wit, m.a.w. als het in kleur niet goed is dan zal ik het in zwart-wit zetten en daarmee is de kous af, een rare redenering maar gebeurt geregeld !
absoluut de kleurenversie voor mij, geeft een heel mooi doorkijkje en lekker lentesfeer!!
kleine tip voor zwart-wit die ik met veel vallen en opstaan heb geleerd: dit werkt vooral heel goed bij sobere minimalistische platen vind ik, en daar leent deze foto zich niet toe in ZW door de vele takken...
de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS
Kleur geeft dadelijk vrolijkheid aan het onderwerp, hiermede bewezen Martijn. Zwart-wit heeft zijn speciale capaciteiten iets wat je kan leren hoor Men denkt teveel aan "omzetten" en misbruikt hierdoor zwart-wit, m.a.w. als het in kleur niet goed is dan zal ik het in zwart-wit zetten en daarmee is de kous af, een rare redenering maar gebeurt geregeld !
ik pleit schuldig hieraan
een pessimist is een optimist met ervaring.
Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
Pentax k-3II en nog meer glas
de kleur maakt inderdaad het onderscheid tussen oever en beek beter zichtbaar. Ook de helderheid van het water komt hier beter tot zijn recht, vind ik.
Comment