Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
De beroemde bommenwerper uit de film bij opstijgen in Antwerp airport
Bedankt voor het kijken en de reacties...
Last edited by stevwout; 17 september 2019, 13:28.
de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS
Jammer dat er geen beweging in de propellers zit,verder wel leuke platen.
Mvg Yves
klopt, het was de eerste keer dat ik propellor vliegtuigen fotografeerde, en ben er pas achteraf achter gekomen dat dat de foto iets minder gevoel van snelheid geeft. Is wel een moeilijke balans om het vliegtuig enerzijds te "bevriezen" en anderzijds de propellors bewging te geven, lijken me tegengestelde instellingen. Enig idee welke sluitertijden je nodig hebt om die propellors wat meer beweging te geven? ik zit momenteel op 1/1600 tot 1/1250 sec met deze foto's...
de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS
Enig idee welke sluitertijden je nodig hebt om die propellors wat meer beweging te geven? ik zit momenteel op 1/1600 tot 1/1250 sec met deze foto's...
Om mooi draaiende propellers te verkrijgen moet je rekenen op een sluitertijd tussen ongeveer 1/80 tot 1/125 dat hangt af van de snelheid van het vliegtuig.
Een goeie panning techniek zal ook het verschil maken
Om mooi draaiende propellers te verkrijgen moet je rekenen op een sluitertijd tussen ongeveer 1/80 tot 1/125 dat hangt af van de snelheid van het vliegtuig.
Een goeie panning techniek zal ook het verschil maken
Mvg Yves
ok weer wat bijgeleerd, thx!! Met 1/80 sec zal de panning inderdaad heel goed moeten zijn om de snel vliegende toestellen scherp te krijgen...
de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS
Vloog je mee in een ander toestel of heb je deze in een wolkenfoto geplakt? Ik vroeg het me af omdat je bij de tweede foto een egale lucht hebt en bij de eerste barst het van de wolken.
Als opnamesnelheid vind ik 1/80 s vrij lang hoor voor de propellers, ik kom er meestal met 1/200 s.
Vloog je mee in een ander toestel of heb je deze in een wolkenfoto geplakt? Ik vroeg het me af omdat je bij de tweede foto een egale lucht hebt en bij de eerste barst het van de wolken.
Als opnamesnelheid vind ik 1/80 s vrij lang hoor voor de propellers, ik kom er meestal met 1/200 s.
de eerste is getrokken bij opstijgen, en naar de horizon toe. De tweede is recht naar boven, ongeveer een half uur later toen hij op grotere hoogte passeerde. Aangezien het nogal wisselvallig weer was, veranderden de omstandigheden inderdaad nogal snel. Maw, geen truukjes toegepast
de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS
Comment