Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Dat is een mooi begin !
Wat de nogal drukke achtergrond betreft, F8 was daarvoor een betere keuze geweest, dan was die al heel wat zachter.
ik zou aanraden hetzelfde te proberen met stops oplopend met telkens 1 stop hoger, te beginnen bij f2.8 en eindigen bij f16 dan kan je een en ander zelf eens goed vergelijken en je leert ondertussen dat objectief kennen
Dat is een mooi begin !
Wat de nogal drukke achtergrond betreft, F8 was daarvoor een betere keuze geweest, dan was die al heel wat zachter.
ik zou aanraden hetzelfde te proberen met stops oplopend met telkens 1 stop hoger, te beginnen bij f2.8 en eindigen bij f16 dan kan je een en ander zelf eens goed vergelijken en je leert ondertussen dat objectief kennen
Merci Frakske een goeie tip 'k zal dat zeker eens uitproberen hoor
Nikon D7200 NIKON AF-S 17-55 IF ED 2.8 , 50 1.8 Nikon AF-S VRII 70-300 F4.5 - 5.6
Dat is een mooi begin !
Dankjewel voor de tips.
Ik ben vrij recent bezig met fotografie. Als ik voor F2.8 ga dan kan ik maar een héél klein deel scherp krijgen. Daarom heb ik bij deze mijn diafragma op 14 gezet.
Ik vind het ontzetten moeilijk om in de natuur scherpe foto's te nemen. Ik ken het begrip focus staking wel, maar denk dat je dat eerder toepast in een studio omgeving waar er geen wind is. :-)
Maar je tip om eens met verschillende diafragma's te proberen en aandachtig de foto's te bekijken ga ik zeker en vast eens doen!
“Be yourself; everyone else is already taken.” – Oscar Wilde
Dat is een mooi begin !
Sluit mij aan, een prettige foto.
Bij wind is 1/50 ook geen goed idee, blijven oefenen !
Comment