Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Zo'n tritone past hier wel vind ik.
Foto staat wel een beetje scheef.
Ik krijg zelf soms (terecht) kritiek over schuine foto's, misschien omdat ik het zelf niet altijd goed zie op welke lijn ik me best baseer.
Dit beeld van Jako is een heel goed voorbeeld... mij lijkt deze foto niet scheef
Ik heb eens wat lijnen getrokken op het beeld: de groene lijn is perfect horizontaal. De ramen van het witte huis volgen dit, alsook de bovenkant van de ramen van de 2 achterste huizen.
Dus (volgens mij) maakte Jako de correcte keuze?
Misschien lijkt het voor sommige mensen schuin, omdat het oog misschien meer de gele lijn volgt? (de zwarte boord aan het muurtje met hekkens en poortje/deur)
Wat denken jullie? Lijkt me een interessante discussie, vooral omdat ik hier wil bijleren en wil weten hoe anderen dit bekijken.
On topic: mooi in beeld gebracht, in kleur spreekt het me wel minder aan.
Nikon D750 + Nikkor 50mm 1.4G + Nikkor AF-S 24-120mm F/4.0G ED VR - visit my Flickr! www.flickr.com/flandrach
Wat de 4 lijnen op de gevel betreft dat heet perspectief - doordat fotograaf niet loodrecht op het gebouw staat krijg je dit effect.
En wie nog tekenles heeft gekregen die weet dat die 4 vluchtlijnen ergens aan de linkerzijde van de foto zullen samenkomen in een vluchtpunt.
De fotograaf is baas en bepaalt wat zijn onderwerp - en kiest navenant de lijn uit - andere fotograaf gaat het wellicht anders doen - wat daarom niet beter of slechter is
De kijkers moeten volgen
Gelukkig dat sommigen soms een andere invalshoek hebben - 't zou saai zijn als iedereen dezelfde foto maakt.
Wat ik hier anders zou gedaan hebben is een veel lager standpunt ingenomen - waardoor meer aandacht zou gaan naar de kasseitjes.
En dan zou dat deurtje rechts er ook volledig hebben opgestaan.
Groeten,
Peter
Comment