Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ik vermoed een beetje bewegingsonscherpte te zien Suske en ook je horizon hangt wat door. Maar daarnaast toch een interessante foto voor mij in een knappe compo.
Ik vermoed een beetje bewegingsonscherpte te zien Suske en ook je horizon hangt wat door. Maar daarnaast toch een interessante foto voor mij in een knappe compo.
mijn gedacht verwoordt!
vriendelijke groeten, Sien
Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !
Laten we beginners niet op het verkeerde been zetten aub. Dat is perspectiefcorrectie en is niet relevant voor deze foto, waar het om lensvervorming gaat.
Laten we beginners niet op het verkeerde been zetten aub. Dat is perspectiefcorrectie en is niet relevant voor deze foto, waar het om lensvervorming gaat.
...maar wel zeer doeltreffend om het probleem op te lossen...
...maar wel zeer doeltreffend om het probleem op te lossen...
Beginner of niet.
Leg eens uit hoe je met perspectiefcorrectie (dat een lineaire correctie is) de lensvervorming (wat een niet lineaire vervorming is) van de horizon zal corrigeren.
Leg eens uit hoe je met perspectiefcorrectie (dat een lineaire correctie is) de lensvervorming (wat een niet lineaire vervorming is) van de horizon zal corrigeren.
Moeilijke woorden, zeker voor een beginner Trbt.
Probeer de totale foto eens te selecteren met je perspectiefcontrole-tool en trek dan de linker- en de rechterhoek een beetje naar beneden en een beetje naar buiten.
Als je de grid (in Affinity) aanzet kun je je goed concentreren op de gewenste rechte horizon.
Ik ben het trouwens met je eens dat het probleem het beste met de lenscorrectie-functie kan worden verholpen, maar zei Suske zelf immers niet ("...maar komt dat niet door de lens" wat ik in de snelheid gelezen heb als "...maar DAT KOMT niet door de lens") dat het geen lensprobleem was? Niet dus. Dat had ik oorspronkelijk in mijn eerst opgestelde reactie staan, maar toen ik herlas in combinatie met de al gegeven mogelijkheden, dacht ik aan een andere oplossing die ook naar Rome leidt.
Comment