Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Engeltje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Engeltje

Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
    De gelijkenis is te treffend om.
    Zelfs als je de rechten koopt moet je niet laten uitschijnen dat je het allemaal zelf gedaan hebt.

Ik denk dat de TS gewoon een beetje onvolledig is geweest met zijn uitleg ;-)

--
    map.
    T.T.
    Excuses voor de onvolledige info in elk geval... Op een Amerikaans forum waar ik dit ook gepost heb, was mijn uitleg uitgebreider en stelde ik ook duidelijk dat ik enkel m'n dochter gefotografeerd heb voor deze compositie. De andere beelden komen van DeviantArt, en zijn allemaal beelden die mogen gebruikt worden om te 'experimenteren'. Onderaan m'n post had ik ook de foto van dochter meegedeeld, anders had ik zeker ook de brug, kasteel, enz geplaatst indien ik dit zelf had gefotografeerd. Nogmaals mijn excuses voor de verwarring en dit was zeker niet opzettelijk bedoeld, het ging me hier dan ook om de compositie, en niet om de genomen foto's. En de compositie maakte ik wel degelijk 100% zelf. Zie deze screenshot van de lagen in Photoshop: https://pasteboard.co/H45ivnB.png
    Indien gewenst kan ik ook de psd bezorgen.

Bedankt Sieg voor het linkje naar de aparte locatie!
    Nikon D750 + Nikkor 50mm 1.4G + Nikkor AF-S 24-120mm F/4.0G ED VR - visit my Flickr! www.flickr.com/flandrach

Comment

Composities maken met beelden geplukt van het net is altijd risky business, zelfs als het delen van die beelden zijn.
      Beelden die je mag gebruiken om te experimenteren, dat bestaat, maar je mag de resultaten van die experimenten dan niet op het net posten, want dan publiceer je ze.
      Experimenteren doe je thuis of in een opleiding en als het experiment bevredigend is kan je starten met het zelf gaan fotograferen van de diverse elementen om er jouw uniek beeld mee te maken.
      Heb onlangs een hele uiteenzetting gevolgd over copyright en aanverwanten en er zijn juridisch vele onduidelijkheden en valkuilen.
      Er zal wellicht niemand jou hier op aanspreken, Flandrach, maar strikt juridisch denk ik niet dat wat je deed toegelaten is.

Het blijft een mooie compositie met veel oog voor detail. Dat moet toch nog eens gezegd.
      Straatfotograaf in Antwerpen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flandrach Bekijk bericht
        Excuses voor de onvolledige info in elk geval...
        Ach dat is het nadeel van forums,
        In een echt gesprek is alles sneller duidelijk.
        daarom dat ik altijd voorzichtig probeer te zijn in mijn antwoorden.
        ;-)

Het blijft allesinds een knap resultaat.

--
        map.
        T.T.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eduardo Bekijk bericht
          Composities maken met beelden geplukt van het net is altijd risky business, zelfs als het delen van die beelden zijn.
          Beelden die je mag gebruiken om te experimenteren, dat bestaat, maar je mag de resultaten van die experimenten dan niet op het net posten, want dan publiceer je ze.
          Experimenteren doe je thuis of in een opleiding en als het experiment bevredigend is kan je starten met het zelf gaan fotograferen van de diverse elementen om er jouw uniek beeld mee te maken.
          Heb onlangs een hele uiteenzetting gevolgd over copyright en aanverwanten en er zijn juridisch vele onduidelijkheden en valkuilen.
          Er zal wellicht niemand jou hier op aanspreken, Flandrach, maar strikt juridisch denk ik niet dat wat je deed toegelaten is.

Het blijft een mooie compositie met veel oog voor detail. Dat moet toch nog eens gezegd.
          Beste Eduardo, bedankt voor je reactie, en inderdaad, met copyright moet heel goed opgepast worden, op professioneel vlak ben ik al 19 jaar desktop publisher in een communicatiebureau dus het is me niet onbekend. In dit geval heb ik me dus ook genoeg geïnformeerd en wist ik dat ik de beelden mocht gebruiken en ook online posten. Indien ik dat wou mocht ik ook een tutorial op youtube plaatsen (maar daar ben ik niet aan begonnen).
          Ik moet natuurlijk niet beginnen met het te koop aanbieden ofzo, of voor commerciële doeleinden gebruiken.

De brug bijvoorbeeld https://leina1.deviantart.com/art/Th...ries-390457474
          De 'eigenaar' gecontacteerd wat mijn doeleinden waren en meteen positief antwoord ontvangen. Ze vinden het dan ook fantastisch wat er met hun beelden gebeuren, vaak heel creatieve dingen, en volgens mij ook zeer leerrijk. De vele tutorials om composities te maken leren je massa's bij in Photoshop, dingen die je dan bij het 'gewone' post-processing van beelden kan gebruiken.

Is ook opmerkelijk dat dergelijke beeldbewerkingen veel voor- en tegenstanders heeft, je bent ervoor of niet. Mijn vrouw behoort tot die laatste groep en wil liever dat ik de foto's zo naturel mogelijk hou. Ik hou er misschien net iets te veel van, en moet me vaak inhouden om zelfs bij de gewone vakantiekiekjes niet te veel aan de foto's te komen...
          Nikon D750 + Nikkor 50mm 1.4G + Nikkor AF-S 24-120mm F/4.0G ED VR - visit my Flickr! www.flickr.com/flandrach

Comment

Ik ben eigenlijk nog het meest gefascineerd door dat wonder van techniek die in die brug verwerkt zit

Comment

Working...
            X