Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Australian shepherd tricolor (update)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Australian shepherd tricolor

    Oorspronkelijk geplaatst door Lin Bekijk bericht
    Heb nog een vraag aan Sieg. Je zegt dat het wit tussen de ogen overbelicht is. Klopt het dat ik dan rechts een piek in het histogram moet zien? Ik zie namelijk geen piek rechts in het histogram. Daarom dacht ik dat de belichting goed was.
    Hallo Linda,
    Bij deze opname is er volgens mij nog detail in het wit te krijgen door de hooglichten naar beneden te trekken, dat wil zeggen dat je tegen het randje aanzit maar er nog niet over.
    Zoals Evelyn zegt de clipwaarschuwing aanzetten op de camera is een goed idee in situaties zoals deze.
    Heb zelf even je opname binnengehaald en in een rapje de hooglichten wat aangepast en de ogen selecctief verscherpt met dit resultaat ; KLIK , je zal zien dat er op die manier meer detail tussen de ogen is maar ook meer detail in de witte kraag.
    (Als je liever hebt dat ik de link verwijder laat je het maar weten)

    Wat betreft het instellen van je focus ben je toch beter af om je camera op continu focus te zetten, op die manier zal je camera zich aanpassen bij de beweging van de hond
    Het herkadreren zoals hierboven geschreven kan soms verkeerd uitvallen, zeker als je met een lens werkt met een heel groot diafragma, dus een hele kleine dof
    Ik weet niet of het mogelijk is met jouw camera (ik werk met Canon) om één enkel focuspunt te kiezen en dit dan verplaatsen (in camera) naar de ogen.
    Dat één enkel focuspunt stel je in op continu focus.
    Tevens bij een overwegend donkere hond met een gedeelte wit ben je beter dat je iets onderbelicht zodat het wit niet clipt, de donkere delen kan je nadien weer wat optrekken. Niet teveel uiteraard want anders krijg je weer ruis in die delen.
    Hopelijk heb je er iets aan.

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #17
      Re: Australian shepherd tricolor

      Wederom dank voor het meedenken, Evelynvancky.

      Sieg, dank je wel voor het voorbeeld en de tips. Zal eens kijken naar de clipwaarschuwing op m'n camera en naar de focuspunten. Heb hier zeker iets aan.
      Groetjes, Linda

      Comment


      • #18
        Re: Australian shepherd tricolor (update)

        Heel mooie kleuren !achtergrond zacht

        Comment


        • #19
          Re: Australian shepherd tricolor (update)

          Dank voor je positieve bericht, Lydi@H
          Groetjes, Linda

          Comment

          Working...
          X