Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herfst op Alden Biesen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Herfst op Alden Biesen.

Heb mij eens aan een HDR bewerking gewaagd.

Re: Herfst op Alden Biesen.

Heb de indruk dat de foto wat naar rechts helt. Ik heb eens gelezen dat het blote oog ook niet alles tegelijk evenwaardig belicht kan zien en dat daarmee HDR eigenlijk niet opportuun is. Dat gevoel heb ik nu ook, de gelijke belichting stoort mij eerder dan dat het mij charmeert. Ook is er nogal veel oranje in de foto, ook op de voorgrond in het gras en het paadje.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

Comment

De foto helt inderdaad 2 graden naar rechts, maar dat is met fotosoftware makkelijk te verhelpen. Verder vind ik het gewoon een mooie foto.

Comment

HDR heeft zijn nut als je met 1 foto het licht niet binnen het histogram krijgt (dus je hebt opstaande kanten links en rechts van het histogram).
        Bij avondfotografie bvb - of overdag als je binnenopnames maakt naar een raam toe met sterk tegenlicht bvb. (urbex bvb)
        Op natuur : lucht, wolken, bomen, mensen, dieren is het resultaat vaak niet zo aangenaam - lijkt me.
        Peter
        mijn website : klik

Comment

Deze was volgens mij perfect mogelijk zonder HDR, mijn standpunt is dat je HDR beter alleen toepast als het echt nodig is.
          De toren staat ook wat schuin, best even recht zetten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boudini Bekijk bericht
            Deze was volgens mij perfect mogelijk zonder HDR, mijn standpunt is dat je HDR beter alleen toepast als het echt nodig is.
            De toren staat ook wat schuin, best even recht zetten.
            Het 'rechtzetten' is al gezegd, voor de rest sluit ik me aan bij boudini ! HDR is geen speeltje, het heeft een functie maar je mag steeds experimenteren JP.
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Echte herfstkleuren heb je alvast kunnen bereiken, blijven experimenteren en proberen!
              vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                Het 'rechtzetten' is al gezegd, voor de rest sluit ik me aan bij boudini ! HDR is geen speeltje, het heeft een functie maar je mag steeds experimenteren JP.
                Rechtzetten heb ik voor mij al gedaan. Hdr was een experimentje.

Comment

Ik heb nog nooit HDR geprobeerd omdat ik nog nooit een mooie foto daarvan gezien heb. Dit is weer hetzelfde voorbeeld als zovele. Vergeet het, als je lichtere en donkere delen van verschillende foto's wilt samenvoegen doe het dan met lagen. Het is soms uren werk maar het loont. Een software kan niet beslissen wat het oog wilt...
                  mvg, Wilfried
                  http://www.familialebemiddeling.net
                  http://www.mestdagh.biz

Comment

Het is nog maar eens bewezen met deze dat HDR om de HDR bij landschapsfotografie geen goed huwelijk is.
                    Ben het dan ook eens met het feit dat HDR in landschapsfotografie alleen kan/mag gebruikt worden 'als het niet anders kan', ttz. wanneer je anders niet in de mogelijkheid bent een mooi belichtte foto te verkrijgen.
                    Maar inderdaad JP, wie niet waagt niet wint, en wanneer je niet wint stop je er normaal nogal rap mee .

Het verschilt natuurlijk van toestel tot toestel. Met mijn vorige Canon 60D zat ik voortdurend bracketing foto's te nemen wegens het slechte dynamische bereik van het toestel.
                    Bij mijn nieuwe Sony RX10 mark III is het dynamisch bereik ongelooflijk.
                    Tot nu toe heb ik het bij geen enkele foto die ik nam nodig gevonden om bracketing/hdr toe te passen, ook al zit er een functie in het toestel voor automatische bracketing/hdr.
                    Een fantastisch dynamisch bereik heeft dat ding .

Comment

De voorgrond vind ik nog wel best mooi. Het gras, de bomen en het paadje lijken wel wat impressionistisch, maar de lucht kan me niet bekoren
                      Mvg Philip

Comment

Working...
                      X