Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
eerste oefening met macro lens
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: eerste oefening met macro lens
Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk berichtNee dit is het niet, scherpte licht verkeerd, en het lijkt er ook op dat je bewogen hebt bij het afdrukken
Dit heeft niets met je budget te maken, het kan ook zijn dat je de lens beter moet leren gebruiken.
Mvg Suske
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk berichtNee dit is het niet, scherpte licht verkeerd, en het lijkt er ook op dat je bewogen hebt bij het afdrukken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door suske100 Bekijk berichtIk kan niets anders dan mijn voorganger volgen. Ik weet niet wat de bedoeling was. Volgens mij ontbreekt er een stuk van het stuur, want ik krijg de indruk dat de rechterhand het stuur vast houdt. Het wit is overbelicht.
Dit heeft niets met je budget te maken, het kan ook zijn dat je de lens beter moet leren gebruiken.
Mvg Suske
beetje ontgoocheld in de commentaren...
Comment
-
Leuke foto - met wel een zware achtergrond
De scherptediepte bij macrolenzen is heel beperkt - ook afhankelijk van de instellingen en het gebruik natuurlijk.
Als je alleen het gezicht scherp wou dan is dat redelijk gelukt.
Wat de buik betreft moet ik wel zeggen dat daar nog weinig detail zal inzitten.
Je moet niet helemaal tegen de rand van het histogram zitten om overbelicht te zijn
Wat zachter licht (bvb van een raam waar geen rechtsstreekse zon op valt) zal je zeker meer detail opleveren
Blijf proberen - oefening baart kunst
Petermijn website : klik
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk berichtLeuke foto - met wel een zware achtergrond
De scherptediepte bij macrolenzen is heel beperkt - ook afhankelijk van de instellingen en het gebruik natuurlijk.
Als je alleen het gezicht scherp wou dan is dat redelijk gelukt.
Wat de buik betreft moet ik wel zeggen dat daar nog weinig detail zal inzitten.
Je moet niet helemaal tegen de rand van het histogram zitten om overbelicht te zijn
Wat zachter licht (bvb van een raam waar geen rechtsstreekse zon op valt) zal je zeker meer detail opleveren
Blijf proberen - oefening baart kunst
Peter
dirk
Comment
Comment