Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Duifje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Duifje

Hoi iedereen,

Ik heb pas een nieuwe bridge-camera gekocht en heb hem vandaag eens uitgeprobeerd in het kleine park in mijn buurt. Ik weet dat dit veel mindere kwaliteit is van foto dan wat jullie gewend zijn, maar toch wilde ik de foto hier posten en eens horen wat jullie mening is. Ten eerste, ik moet mijn statief terug opsnuffelen, want ik bibber veel te hard met mijn handen. Ten tweede heb ik met een appje op mijn tablet wat gespeeld met de foto, hopelijk is dit niet te hard te zien. En ten derde, kritiek geven mag zeker, maar blijf vriendelijk aub. Nou, ik hoor het wel!

Groetjes,
    Blacky
    Last edited by BlackScorpion; 25 februari 2017, 18:57.

Re: Duifje

Onderaan net iets te krap bemeten vind ik.
    Ik zie veel ruis en gekartelde lijnen (iets teveel verscherpt ?)
    Mooie kleuren.

MVG,
    Jean Pierre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jean Pierre S. Bekijk bericht
      Onderaan net iets te krap bemeten vind ik.
      Ik zie veel ruis en gekartelde lijnen (iets teveel verscherpt ?)
      Mooie kleuren.

MVG,
      Jean Pierre
      ik volg ,grts,Jozef
      Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

Comment

Om te beginnen toch een geslaagde opname maar mits bovenstaande reacties nog wat werk aan de winkel.
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Volg de commentaren.
          Mvg Suske

Comment

Om mij een beetje te helpen, graag wat meer informatie ivm de ruis.
            Hoe ontstaat ruis en hoe kan je dit vermijden?

Het verscherpte begrijp ik volledig, dat is mijn fout.
            Ik ben té onstabiel met mijn handen en daarom was de foto niet scherp genoeg.
            Dan heb ik hem iets scherper gemaakt in een appje, wat ik niet had mogen doen.
            Weer een les geleerd en beseft dat ik mijn statief terug moet bovenhalen.

Qua het krap bemeten wil ik wel nog bijleren, zijn er regels die je kan volgen?
            Hoeveel ruimte laat je best over tussen het onderwerp en de rand?
            Ik heb (jaaaaren geleden) geleerd dat het onderwerp best op 1/3 van het beeld staat.

Alvast bedankt!!

Comment

Op zich vind ik die foto helemaal niet zo slecht.
              Als je echt op zoek bent naar fototechnische tips kan je best ook de exif vermelden
              Een randje mag best voor mij - maar dit doet wat denken aan het randje van een doodsbriefje
              Peter
              mijn website : klik

Comment

Bedankt voor je reactie .
                En geen randje meer in het vervolg, check!!
                Hieronder de exif data die ik kan vinden, hopelijk geef ik hier de juiste en nodige info?

Camera: Sony DSC-HX400V
                Aperture: f/6.3
                Exposure time: 1/250 (0.004 s)
                Exposure compensation: 0 EV
                Flash: off
                Focal length: 214.53 mm
                ISO speed: 640
                White balance: auto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackScorpion Bekijk bericht
                  Om mij een beetje te helpen, graag wat meer informatie ivm de ruis.
                  Hoe ontstaat ruis en hoe kan je dit vermijden?

Het verscherpte begrijp ik volledig, dat is mijn fout.
                  Ik ben té onstabiel met mijn handen en daarom was de foto niet scherp genoeg.
                  Dan heb ik hem iets scherper gemaakt in een appje, wat ik niet had mogen doen.
                  Weer een les geleerd en beseft dat ik mijn statief terug moet bovenhalen.

Qua het krap bemeten wil ik wel nog bijleren, zijn er regels die je kan volgen?
                  Hoeveel ruimte laat je best over tussen het onderwerp en de rand?
                  Ik heb (jaaaaren geleden) geleerd dat het onderwerp best op 1/3 van het beeld staat.

Alvast bedankt!!
                  Basisregel is hoe hoger de ISO, hoe meer ruis en hoe meer verscherpt, hoe zichtbaarder die wordt.
                  Heeft ook te maken met de grootte (en kwaliteit) van de sensor, hoe kleiner de sensor hoe meer ruisgevoelig.
                  Je kan dit vergelijken met het analoge kleinbeeld, middenformaat en grootformaat.

Je kan op het internet veel vinden over compositieregels o.a. de regel van derden, de gulden snede enz.
                  Persoonlijk hou ik daar in mindere mate rekening mee en pas dát toe wat voor die bepaalde foto goed oogt

MVG,
                  Jean Pierre

Comment

Ik heb vandaag al wat bij zitten leren over diafragma vs shutter speed vs ISO.
                    Deze foto is genomen op 'automatisch' aka 'luie-mensen-stand', dus heb ik zelf niets aan de ISO gedaan.
                    Ik ga in de nabije toekomst nog wat experimenteren met de camera om bepaalde waarden wel zelf te bepalen.
                    Hopelijk lukt het me dan om de ruis minder te krijgen (ik zie die ruis dus nog altijd niet zelf op deze foto.... blind?).

Alvast bedankt voor de tips allemaal!

Comment

Working...
                    X