Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
voor mij te druk in de achtergrond en beetje jammer van de (sensor)vlekken in de lucht
hond staat er wel mooi op
Bedankt voor de reactie, ik zie de vlekjes in de wolken nu ook, raar de vlekjes zitten alleen in de paar foto's die ik daar heb genomen.
Misschien een paar vlekjes op de lensfilter die ik er daarna heb afgewreven?
Zien er mij ook eerder filtervlekken uit dan sensorvlekken, het zou ook moeten lukken met een nieuw toestel, tenzij het een 2de hands is. Hangt natuurlijk ook af van je diafragmawaarde of je de vlekken ziet of niet. Ik vind de foto ook teveel verscherpt en de HDR achtige bewerking vind ik ook niet zo geslaagd.
zit redelijk wat bewegingonescherpte op. 1/80ste voor een lopende hond geeft zelden een scherp resultaat. Op een klein beeld zoals hier zie je het niet zo vlug maar eens op je flicker kan je er niet naast kijken. Je hebt een drukke achtergrond, daarom had je beter naar iets alle f4 of f5.6 gegaan en 1 a 2 stops snellere sluitertijd genomen. dan had je en een minder drukke achtergrond gehad en een scherpe hond. cool beest trouwens. die tip over het lager standpunt ook zeker eens uitproberen, wereld van verschil.
Hier had je echt DOF moeten toe passen. Dit betekent zoals hierboven aangegeven een F2,8 of toch zo klein mogelijk. De hond blijft scherp en de sporen ernaast ook. De drukke achtergrond wordt dan wazig en je beest komt echt los van die achtergrond. Maar anders knap. De eerste foto is voor het best.
Comment