Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een tweede uit de reeks DICKENS 2016(hopelijk is deze beter)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Een tweede uit de reeks DICKENS 2016(hopelijk is deze beter)

ISO400
    F5.6
    1/60
    55mm

Re: Een tweede uit de reeks DICKENS 2016(hopelijk is deze beter)

OP zich een mooie poging om op zo’n evenement foto’s te maken. Ik weet niet hoe het komt maar het uiteinde van de linkermouw is roosachtig, de rechterkant heeft een blauwe schijn. Misschien komt dat van de lampen die op het model gericht zijn.
    Mvg Suske

Comment

knap beeld en een mooi portret.
      Ik volg wat betreft het kleurverschil maar dat kan je makkelijk verhelpen.
      Photography is an art of observation.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door suske100 Bekijk bericht
        OP zich een mooie poging om op zo’n evenement foto’s te maken. Ik weet niet hoe het komt maar het uiteinde van de linkermouw is roosachtig, de rechterkant heeft een blauwe schijn. Misschien komt dat van de lampen die op het model gericht zijn.
        Mvg Suske
        Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
        knap beeld en een mooi portret.
        Ik volg wat betreft het kleurverschil maar dat kan je makkelijk verhelpen.
        Bedankt voor het kijken. het kleur verschil komt idd door de verlichting die er was.

Comment

Maar het beeld dat je laat zien - met flitslicht - is toch niet zoals je dit met het blote oog ziet ?
          Alle aanwezige licht en kleur wordt door de flits overklast en weggeblazen - behalve dan op de plaatsen waar jouw flitslicht niet goed bijkan.
          Maar goed - ik kan niet oordelen daarover want ik was daar niet - misschien is het anders echt te donker.
          Staan die mensen daar gewoon te poseren of doen ze iets ?
          't lijkt me in elk geval een moeilijke opdracht.
          Peter
          mijn website : klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
            Maar het beeld dat je laat zien - met flitslicht - is toch niet zoals je dit met het blote oog ziet ?
            Alle aanwezige licht en kleur wordt door de flits overklast en weggeblazen - behalve dan op de plaatsen waar jouw flitslicht niet goed bijkan.
            Maar goed - ik kan niet oordelen daarover want ik was daar niet - misschien is het anders echt te donker.
            Staan die mensen daar gewoon te poseren of doen ze iets ?
            't lijkt me in elk geval een moeilijke opdracht.
            Peter
            Die mensen voeren een verhaal van de schrijver Dickens uit. Je staat op een redelijke afstand van de acteurs en idd het licht dat je ziet is meer de mix van verschillende kleuren en worden zoals je zegt door de flits teniet gedaan. Het is ook de eerste keer dat ik met flitslicht werkte. Is er eventueel een mogelijkheid om te flitsen en toch al die kleuren te houden?6

Comment

Ik kan me wel vinden in voorgaande commentaren. Ook mag er voor mij wat van bovenkant af.
              vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Ik weet niet of concert een goede vergelijking is - maar een concertfotograaf flitst eigenlijk ook niet - om de sfeer van het moment niet weg te nemen.
                Hoe los je dat op - lichtsterke lens, iso laten omhoog gaan, spotmeting en gebruik maken van het licht gegeven door de organisatie.
                In jouw geval zou ik proberen om minder hard te flitsen - in combinatie evt met bovenstaande - met een wat langere sluitertijd. Dan krijg je toch nog wat omgevingslicht - en sfeer binnen
                Succes
                Peter
                mijn website : klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                  Ik weet niet of concert een goede vergelijking is - maar een concertfotograaf flitst eigenlijk ook niet - om de sfeer van het moment niet weg te nemen.
                  Hoe los je dat op - lichtsterke lens, iso laten omhoog gaan, spotmeting en gebruik maken van het licht gegeven door de organisatie.
                  In jouw geval zou ik proberen om minder hard te flitsen - in combinatie evt met bovenstaande - met een wat langere sluitertijd. Dan krijg je toch nog wat omgevingslicht - en sfeer binnen
                  Succes
                  Peter
                  Bedankt voor de zeer goede tip.

Comment

Met kleuren moet je op je hoede zijn Jean-Pierre (zelfs de mouwen worden van links naar rechts verwisseld) In straatfotografie of evenementen - zoals deze - ga ik meestal voor zwartwit om de neutraliteit te bewaren en de expressie dikwijls beter overkomt. Gebruik enkel kleur als deze een belangrijke vervullen aan de inhoud of de sfeer. Het is een geslaagde opname hier doch de foutjes (als ik dat zo mag noemen) doen afbreuk aan het onderwerp !
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                      Met kleuren moet je op je hoede zijn Jean-Pierre (zelfs de mouwen worden van links naar rechts verwisseld) In straatfotografie of evenementen - zoals deze - ga ik meestal voor zwartwit om de neutraliteit te bewaren en de expressie dikwijls beter overkomt. Gebruik enkel kleur als deze een belangrijke vervullen aan de inhoud of de sfeer. Het is een geslaagde opname hier doch de foutjes (als ik dat zo mag noemen) doen afbreuk aan het onderwerp !
                      Bedankt voor de opmerkingen en tip.

Comment

Working...
                      X