![](https://dl.dropboxusercontent.com/u/38492177/december%2716/IMG_8742-bewerkt-bewerkt.jpg)
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
jong en ongedwongen
Collapse
X
-
-
-
Re: jong en ongedwongen
Leuk en knap Sien !!!,grts,JozefHij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!
Comment
-
-
-
Het voordeel van externe flitser is dat je meer mogelijkheden hebt dan met de opzetflitser. Ik denk aan indirect flitsen (muur, plafond, ...). Ik denk aan off-camera flitsen ...
Natuurlijk kan je de externe flitser ook gewoon als opzetflitser gebruiken - maar dan heeft hij weinig of geen toegevoegde waarde ...
Petermijn website : klik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk berichtHet voordeel van externe flitser is dat je meer mogelijkheden hebt dan met de opzetflitser. Ik denk aan indirect flitsen (muur, plafond, ...). Ik denk aan off-camera flitsen ...
Natuurlijk kan je de externe flitser ook gewoon als opzetflitser gebruiken - maar dan heeft hij weinig of geen toegevoegde waarde ...
Petervriendelijke groeten, Sien
Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk berichtWas externe flits met softbox en stond niet op camera......dank voor de reacties!
Om zacht licht te krijgen moet het lichtgevende oppervlak zo groot mogelijk zijn - allesins groter dan het onderwerp - en het moet zich zo dicht mogelijk bevinden bij het onderwerp.
Het lijkt me dat jij met een relatief kleine softbox werkt - die wellicht wat verder staat opgesteld.
Daardoor gaat het effect van de softbox een beetje verloren.
Kijk ook eens naar de zoomstand van je flitser - om diffuus licht te hebben moet deze op groothoekstand staan - evt een kapje over zetten
Je krijgt die harde schaduwen natuurlijk ook doordat je onderwerp zich vlakbij de achtergrond bevindt.
Dat zijn al enkele tips voor volgende pogingen
Groeten
Petermijn website : klik
Comment
Comment