Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
merel
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
-
Re: merel
Is het geen lijster ??? wel tof !!!grts,JozefHij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jozef De Ryck Bekijk berichtIs het geen lijster ??? wel tof !!!grts,Jozef
Comment
-
nee, niet op statief...camera steunde wel op de rand vaan een gluurmuur. een van mijn eerste foto's met 55-300 lens (nikon d40)
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door @NN Bekijk berichtnee, wel een vrouwelijke merel...Kunst is genieten - genieten is een kunst !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk berichtDan klopt er iets niet met de kleuren. Wanneer is deze foto genomen want merels zijn huidig weinig tot niet meer te zien in onze natuur?
Bij mijn weten is de merel een nog steeds algemeen voorkomende vogel in onze streken.
Mussen zie je minder op den buiten maar merels hier volop aanwezig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door @NN Bekijk berichtIk veronderstel in de schaduw getrokken en daarom valt ze wat donkerder uit, maar misschien kan TS daar meer over zeggen.
Bij mijn weten is de merel een nog steeds algemeen voorkomende vogel in onze streken.
Mussen zie je minder op den buiten maar merels hier volop aanwezig.
Huismussen daarentegen zie ik zelden of nooit, omdat dit hun territorium nu verlegd hebben naar de steden.
Wel zien we hier ook veel botvinken, roodborstjes, diverse mezensoorten, winterkoninkje (bijna niet te fotograferen, zo schichtig), Vlaamse gaaien, grasmussen...
Deze op de foto is wel degelijk een vrouwtjesmerel. Vrouwtjesmerels kunnen wel nogal variëren in kleur gaande van bruin/zwart gespikkeld (beetje zoals deze hier) tot volledig zwart, dan zie je alleen dat het vrouwtjes zijn omdat ze niet de fel gele bek van het mannetje hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk berichtDan klopt er iets niet met de kleuren. Wanneer is deze foto genomen want merels zijn huidig weinig tot niet meer te zien in onze natuur?
Comment
Comment