Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laatste poezenpoging

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Laatste poezenpoging

met dank voor de reacties op vorige

vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Re: Laatste poezenpoging

Ook hier lijkt me de neus scherper dan de ogen.
    Als je met beperkte scherptediepte gaat werken - zoals met die poezen - of close-ups van personen - dan moet de focus juist liggen. Indien dat niet is, valt dit op.
    Ik denk niet dat er een probleem is met je toestel of lens - omdat we hier toch ook al scherpe foto's van jou hebben gezien.
    De vraag is dus hoe je de autofocus hebt ingesteld (one shot, AI focus, AI servo) - welke techniek gebruik je (werk je met 1 punt - of verspringt het punt automatisch - of stel je scherp en dan recompose ..?).
    Wacht je tot het toestel een signaal geeft dat scherpstelling is bereikt ?
    De instellingen moeten overeenkomen met de gebruikte techniek natuurlijk - als dat niet is dan ga je vaak onscherpe foto's hebben.
    Dit artikel gaat over de scherpstelling bij canon - misschien kan het je helpen : klik
    Zolang je niet aangeeft wat je instellingen zijn en hoe je werkt blijft het gissen voor degenen die je tips willen geven natuurlijk.
    Succes en groeten,
    Peter
    Last edited by blauwzwart; 6 november 2016, 09:51.
    mijn website : klik

Comment

Re: Laatste poezenpoging

En ook hoeveel er ' gespeeld ' werd in LR met de foto's ... want waar komt dat raster in de ogen vandaan ? Ik vermoed een neveneffect na het verbeteren van de foto

Comment

Working...
      X