Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herfst

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Herfst


  • #2
    Re: Herfst

    knap - warme herfstkleuren - mooie dof
    Peter
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Re: Herfst

      Het stokje L had ik nog weggelegd, de kleuren zijn heerlijk!
      vriendelijke groeten, Sien

      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

      Comment


      • #4
        Re: Herfst

        Heel mooi. Lijkt wel studiobelichting.
        ik ben altijd geïnteresseerd in de exif-gegevens.

        Comment


        • #5
          Re: Herfst

          Heel mooi en dan vooral de kleuren.
          Iets meer paddo's scherp een optie.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Herfst

            Zeer mooie foto !! Iets meer paddo's scherp stelt "bouk" hierboven... Hoe kan je dat klaar krijgen?? Ik ben een startende fotograaf en heb dat probleem zelf ook al meermaals gehad. De 100mm macro 2.8 van Canon vind ik echt een toplens, maar ik krijg ook nooit de volledige foto scherp. Altijd heb ik "bokeh". Wat meestal heel mooi is. Maar soms wil ik meer scherp.. En als leek verhoog ik dan mijn diafragma. Maar dan verminderd wel de bokeh maar krijg ik niet meer scherpte.. Wat doe ik verkeerd? Met een foto als deze hierboven zou ik al hééééél tevreden zijn !

            Comment


            • #7
              Re: Herfst

              Oorspronkelijk geplaatst door bart agassi Bekijk bericht
              Zeer mooie foto !! Iets meer paddo's scherp stelt "bouk" hierboven... Hoe kan je dat klaar krijgen?? Ik ben een startende fotograaf en heb dat probleem zelf ook al meermaals gehad. De 100mm macro 2.8 van Canon vind ik echt een toplens, maar ik krijg ook nooit de volledige foto scherp. Altijd heb ik "bokeh". Wat meestal heel mooi is. Maar soms wil ik meer scherp.. En als leek verhoog ik dan mijn diafragma. Maar dan verminderd wel de bokeh maar krijg ik niet meer scherpte.. Wat doe ik verkeerd? Met een foto als deze hierboven zou ik al hééééél tevreden zijn !
              Volgens mijn mening schrijft bouk ook niet dat de scherpte beter moet, maar dat er meer paddo's scherp mogen. Allee, zo begrijp ik het toch.
              Als je je diafragma gaat verkleinen (groter cijfer) dan komen er meer paddo's in het scherpstelvlak te liggen en zijn er meer paddo's scherp.
              Je hebt het perfect gelezen, want je herhaalt het hier zelfs, maar wel verkeerd geïnterpreteerd.
              Meer paddo's scherp is niet hetzelfde als meer scherpte op de paddo's .
              En mocht het iets anders zijn dan zal bouk het wel laten weten.
              Last edited by Guest17; 7 november 2016, 11:14.

              Comment


              • #8
                Re: Herfst

                Ja Djivan, ik had het wel degelijk goed begrepen hoor ;-). Scherptediepte hé. Ik krijg echter nooit het beoogde resultaat na "verlagen" van diafragma... Mijn foto's van paddestoelen zijn ook wel scherp hoor, maar meestal enkel het "hoedje" en het steeltje is dan zelfs al onscherp. Heb dat zelfde fenomeen ook met bijvoorbeeld "groepsfoto's". Enkel die kop waar mijn focuspunt op gericht staat is vlijmscherp, de rest verminderd al vanaf de persoon ernaast... Word er gewoon soms zot van !! Maar zoals reeds gezegd, ik ben maar een starter hé :-). Maar heel leergierig en soms veel te kritisch...

                Comment


                • #9
                  Re: Herfst

                  Om meer paddo's scherp te krijgen neem van dit tafereel een 5-tal foto's, uiteraard op statief. Je eerste foto stel je scherp op de eerste paddo, en dan verleg je het scherpstel punt door aan u lens te draaien. Manuele scherpstelling toepassen en andere instellingen zo laten. Deze techniek heet stacking, van deze 5 foto's maak je in photoshop 1 foto en je zal zien dat alle paddo's scherp zijn en de dof achter de paddo's behouden blijft.
                  Veel succes.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Herfst

                    Oorspronkelijk geplaatst door josdevos Bekijk bericht
                    Om meer paddo's scherp te krijgen neem van dit tafereel een 5-tal foto's, uiteraard op statief. Je eerste foto stel je scherp op de eerste paddo, en dan verleg je het scherpstel punt door aan u lens te draaien. Manuele scherpstelling toepassen en andere instellingen zo laten. Deze techniek heet stacking, van deze 5 foto's maak je in photoshop 1 foto en je zal zien dat alle paddo's scherp zijn en de dof achter de paddo's behouden blijft.
                    Veel succes.
                    Bedankt Josdevos, maar in dit stadium van fotografie zit ik spijtig genoeg nog niet... Maar nu weet ik ineens wel hoe het komt dat sommige macro foto's van kop tot staart scherp zijn, terwijl het bij mij steeds ofwel de "kop" ofwel de "staart" is :-)))

                    Comment


                    • #11
                      Re: Herfst

                      Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                      Het stokje L had ik nog weggelegd, de kleuren zijn heerlijk!
                      Volg hier.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Herfst

                        het stokje stoort me niet zo hard .
                        knap gebruik gemaakt van het op dat moment aanwezige licht
                        een pessimist is een optimist met ervaring.
                        Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
                        Pentax k-3II en nog meer glas

                        Comment

                        Working...
                        X