Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Persoonlijk vind ik het jammer dat je een HDR gemaakt hebt van dit prachtige landschap.
Wat was je bedoeling om er een HDR van te maken als ik vragen mag ?
Persoonlijk vind ik het jammer dat je een HDR gemaakt hebt van dit prachtige landschap.
Wat was je bedoeling om er een HDR van te maken als ik vragen mag ?
Ik werk zeer graag met HDR, en geniet van hoeveel scherper een foto eruit komt. Ik waardeer je mening, maar dit is een stijl waarvan ik persoonlijk veel van kan genieten!
HDR heeft volgens mij geen invloed op de scherpte hoor - wel op de belichting.
Het nut van HDR is om een scene te kunnen vastleggen waar het dynamisch bereik van de scene groter is dan het dynamisch bereik van de sensor.
Dit gezegd zijnde vind ik het wel een heel knappe opname.
Peter
HDR heeft volgens mij geen invloed op de scherpte hoor - wel op de belichting.
Het nut van HDR is om een scene te kunnen vastleggen waar het dynamisch bereik van de scene groter is dan het dynamisch bereik van de sensor.
Dit gezegd zijnde vind ik het wel een heel knappe opname.
Peter
je hebt volledig gelijk over de belichting, dat is net wat HDR doet, maar ik vind ook dat er wat meer scherpte uitkomt, wel in vergelijking met een 'gewone' foto toch, wat ik probeer eruit te halen. ik zal waarschijnlijk wel weer iets ergens verkeerd doen xD.
en bedankt voor het compliment!
Bedankt voor de mooie woorden
Of HDR hier nodig was,en de meningen daarrond is persoonlijk voor iedereen, Ik vind het een prachtige 'kunst'-vorm van fotografie .
Ik heb het idd iets overbelicht, maar ik wilde een mooie helder landschap weergeven .
Comment