Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Mooie compo, maar ondanks het feit dat deze waarschijnlijk bij ondergaande zon werd genomen, mag de foto in zijn geheel wat opgelicht worden voglens mij (zie het histogram).
Wanneer je in PS bij curven eens op auto klik krijg je reeds een heel ander beeld. Vooral de lucht wordt dan mooier.
Lijk me ook op het randje van verscherping, want de vogels hebben reeds een wit lijntje rondom rond.
Up bijgevoegd, in niveau's van PSE op automatisch geklikt.
Het is anders en en volgens mij is de sfeer van de zonsondergang weg ?
De sfeer/het licht van de zonsondergang is inderdaad weg. Is raar, want wanneer ik juist hetzelfde doe in PS heb ik dat niet.
Misschien is het in PSE dan beter dat je met de schuivertjes werkt ipv de auto knop te gebruiken, maar dat weet ik niet, ik heb geen PSE.
Je hebt in PSE op automatisch geklik, je moet in niveau de schuivertjes gebruiken.
Blijkbaar is er toch nog een groot verschil tussen PSE en PS. Je zou denken auto is auto, maar nu blijkt dit helemaal niet te kloppen.
De versie die ik plaatste in #9 is gewoon gerealiseerd in PS met de autoknop, dan kan ik me nauwelijks voorstellen dat de autoknop in PSE een totaal ander resultaat geeft... maar blijkbaar is het wel zo.
In feite zou je bij elke foto moeten gaan vragen aan de TS met welk foto bewerkingprogramma hij/zij werkt, en als het iets anders is dan dat waar je zelf mee werkt, dan kan je geen tip geven van hoe het moet uitgevoerd worden, zo simpel is het.
Dus vanaf heden lees je van mij enkel nog wat er volgens mij beter kan, maar hoe het te verwezenlijken..... moeten ze maar zelf uitzoeken .
De sfeer/het licht van de zonsondergang is inderdaad weg. Is raar, want wanneer ik juist hetzelfde doe in PS heb ik dat niet.
Misschien is het in PSE dan beter dat je met de schuivertjes werkt ipv de auto knop te gebruiken, maar dat weet ik niet, ik heb geen PSE.
Laatste up is zeker geen slecht beeld, die vogels zorgen nog voor een soort tegengewicht in de foto.
Misschien moet er net iets meer ruimte bovenaan voorzien worden?
Comment