Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Wel een zeer rare weerspiegeling in het glas, heb verschillende belichtingen geprobeerd en ofwel was er helemaal niks te zien, ofwel was het steeds zoiets...hmm... niet gemakkelijk.
MVG,
Jean Pierre
Belichting is mooi - terug 30 sec blijkbaar
Het kannetje lijkt me scherper dan de citroen.
Je hebt rechtgezet op de rand van de tafel - maar merk dat de waterspiegel in het kannetje schuin staat.
Denk dat je niet helemaal loodrecht op de tafel stond.
Peter
Belichting is mooi - terug 30 sec blijkbaar
Het kannetje lijkt me scherper dan de citroen.
Je hebt rechtgezet op de rand van de tafel - maar merk dat de waterspiegel in het kannetje schuin staat.
Denk dat je niet helemaal loodrecht op de tafel stond.
Peter
Het kannetje lijkt me inderdaad ook scherper dan de citroen, misschien beter f/16 genomen i.p.v. f/11.
Van de 30 sec dat de sluiter open stond heb ik hier maar ongeveer 18 sec (afgeteld) in totaal belicht: links, rechts, frontaal en bovenaan.
Ik heb hier een andere (sterkere) zaklamp getest en wilde niets aan mijn gewoonlijke instellingen veranderen om een vast uitgangspunt te hebben.
De camera stond inderdaad niet volledig haaks op de tafel.
Een mooie maar een beetje jammer van de fel gele vlek. Maar je hebt reeds uitgelegd hoe dit komt.
Je kan wel nog de foto rechttrekken met de perspectief crop tool zodat én tafel én water vlak staan. Dit zou alvast mooier ogen.
Comment