Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Street
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
-
Re: Street
f1.8, 1/2000, iso-100. Was om +-16u, zon stond heel fel. Diafragma beter wat meer geopend?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk berichtMooie compo - maar de dame is niet scherp en das spijtig
Misschien kan je de exif gegevens erbijzetten
Peter
f1.8 is inderdaad niet de beste keuze hier.
Comment
-
Ik denk niet dat de F1.8 het probleem is hier - volgens mij heb je niet op de juiste plaats scherpgesteld - of een verkeerde techniek gebruikt.
Zelfs met F1.8 zou er toch iets scherp moeten zijn - en dat zie ik nu niet
Zoek eens op hoe de scherpstelling juist werkt op je camera - kies bij voorkeur voor 1 scherpstelpunt zodat je zelf kan bepalen waar de scherpte komt te liggen
Als je de keuze van het scherpstelpunt aan de camera overlaat dan heb je vaak verassingen.
Zoek op hoe het juist werk en oefen erop - het komt wel goed.
De compo in je foto en het idee is al heel goed.
Succes
Petermijn website : klik
Comment
-
Ik stel altijd scherp op 1 punt, maar met mijn Nikon D3200 heb ik niet zoveel scherpstelpunten. Ik vermoed dat ik voor deze foto op de heupen heb scherpgesteld (omdat deze even 'ver' zijn als haar ogen, als je snapt wat ik bedoel).
Comment
-
-
Dus je gebruikt het rechtse scherpstelpunt.
Op zich is dat ok - maar toch is er, aan het resultaat te zien, iets misgelopen.
Ben je zeker dat autofocus aanstaat (Er is een switch aan de voorkant links normaal gezien) - op de lens en op de camera ?
Stelt de camera scherp als je half indrukt ? Probeer eens afwisselend voorwerpen dichtbij en veraf - je zou de scherpstelling moeten kunnen vaststellen in de zoeker.
Ook zal de camera een aanduiding geven (groen bolletje of "tuut" - als de scherpstelling is bereikt.
Pas daarna mag je afdrukken.
Petermijn website : klik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door suske100 Bekijk berichtMooie compo, maar nadrukkelijk te veel geposeerd.
Mvg SuskeKunst is genieten - genieten is een kunst !
Comment
-
jaja, autofocus staat zeker aan.
Ik maak vaak sets van 'continue beelden' (4 per seconden), omdat ik vaak actie fotografeer. Ik vermoed dat ik vaak net niet lang genoeg wacht tot de autofocus klaar is + binnen de reeks moet de autofocus continue aanpassen en heeft hier dus gemiddeld slecht 250msec voor, wat te weinig is, vermoed ik?
Eigenlijk was het totaal niet geposeerd. De dame probeerde verschillende keren na mekaar een danssprong uit en tussen de sprongen door keek ze even voor zich, ik zag de compo en riep haar zodat ze naar lens keek.
Comment
-
Op een D3200 kan je enkel op het middelste focus punt echt vertrouwen, al de rest is meh... hit or miss...
Als je met het middelste focust en dan recompose doet dan kan je op f1.8 er toch voor zorgen dat het onderwerp niet meer perfect in focus is.
Je lens is aan de randen ook minder scherp dan in het midden, omdat haar hoofd echt in een uithoek zit kan het ook daardoor komen dat het minder scherp is. En uiteraard de combinatie van dit en bovenstaande...
De scherpte stoort me eigenlijk minder dan de compositie. Zet een stap naar links en je kan meer in de 'street' kijken zodat je wat meer diepte krijgt. Het onderwerp staat voor mij ook wel iets te veel naar rechts en zou dus wat meer ruimte kunnen gebruiken, zowel rechts maar zeker ook bovenaan. En nee, ik wil geen eenheidsworst zien, je onderwerp komt er gewoon beter door uit terwijl het idee achter de foto toch bewaard blijft.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door RobC83 Bekijk berichtOp een D3200 kan je enkel op het middelste focus punt echt vertrouwen, al de rest is meh... hit or miss...
Als je met het middelste focust en dan recompose doet dan kan je op f1.8 er toch voor zorgen dat het onderwerp niet meer perfect in focus is.
Je lens is aan de randen ook minder scherp dan in het midden, omdat haar hoofd echt in een uithoek zit kan het ook daardoor komen dat het minder scherp is. En uiteraard de combinatie van dit en bovenstaande...
De scherpte stoort me eigenlijk minder dan de compositie. Zet een stap naar links en je kan meer in de 'street' kijken zodat je wat meer diepte krijgt. Het onderwerp staat voor mij ook wel iets te veel naar rechts en zou dus wat meer ruimte kunnen gebruiken, zowel rechts maar zeker ook bovenaan. En nee, ik wil geen eenheidsworst zien, je onderwerp komt er gewoon beter door uit terwijl het idee achter de foto toch bewaard blijft.
Comment
Comment