Ik heb me onlangs aan een nachtje sterren kijken gewaagd, natuurlijk met foto's. Omdat de echtgenoot niet mee wou, heb ik enkel kunnen testen in de achtertuin van mijn ouders.
Beide foto's zijn genomen in één van de "donkerste" stukjes van het Berlaarse platteland, maar zelfs daar staat er in elke bocht van de straat een licht. De grootste lichtvervuiling komt van Berlaar-Heikant en Putte, en natuurlijk de N10.
Beide foto's zijn ook serieus bijgewerkt in Lightroom.
Tips & tricks welkom, ik hoop binnenkort of volgend jaar een keer mee te gaan met mijn ooms als ze gaan jagen in een donker stukje Duitsland, waar je de melkweg met het blote oog zou zien.
Camera en lens in beide gevallen : Nikon D5300 + Sigma 18-35 F/1.8 ART.
Beide foto's zijn genomen in één van de "donkerste" stukjes van het Berlaarse platteland, maar zelfs daar staat er in elke bocht van de straat een licht. De grootste lichtvervuiling komt van Berlaar-Heikant en Putte, en natuurlijk de N10.
Beide foto's zijn ook serieus bijgewerkt in Lightroom.
Tips & tricks welkom, ik hoop binnenkort of volgend jaar een keer mee te gaan met mijn ooms als ze gaan jagen in een donker stukje Duitsland, waar je de melkweg met het blote oog zou zien.
Camera en lens in beide gevallen : Nikon D5300 + Sigma 18-35 F/1.8 ART.
Comment