Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heidekleurtjes (update 1)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Heidekleurtjes (update 1)





    Update: iets ander formaat. Minder background langs de linkerkant...



    Na een tijdje afwezigheid op het forum ga ik terug eens iets posten.
    Afgelopen week-end voor het eerst naar de Kalmthoutse heide geweest en daar nog kunnen genieten van het einde van bloeiperiode van de prachtige paarse heideplanten.

    Naar het einde eens plat op de grond gaan liggen om de heide eens van dichterbij te bekijken. Het is toch een heel mooie, verfijnde plant, met prachtige kleuren...

    Bekijk de foto zeker eens in fullscreen!

    Thankx 4 watching!

    Nikon D500 - 50 mm - ISO 125 - f/4 - 1/160s
    Last edited by timdelma; 7 september 2016, 17:47.
    Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
    Mijn fotoalbums

  • #2
    Re: Heidekleurtjes

    Mooie frisse kleuren. Persoonlijke hed ik liever iets meer scherpte gezien(maar dat is smaak) Heb wel een vraagje, heb je een bewerking op de foto gedaan? Heb de indruk dat je iets vervaagd hebt tussen de linkse scherpere bloempjes en de rechtse minder scherpe(kan natuurlijk verkeerd zijn).

    Comment


    • #3
      Re: Heidekleurtjes

      Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
      Mooie frisse kleuren. Persoonlijke hed ik liever iets meer scherpte gezien(maar dat is smaak) Heb wel een vraagje, heb je een bewerking op de foto gedaan? Heb de indruk dat je iets vervaagd hebt tussen de linkse scherpere bloempjes en de rechtse minder scherpe(kan natuurlijk verkeerd zijn).
      Ik wou echt enkel die 2 takjes scherp hebben en bij f/4 kreeg ik dit effect reeds. Ik dacht eerst naar f/2.8 te gaan, maar dat zou té zijn geweest.

      Er is idd links van de heide aan gradient toegevoegd van links naar rechts waarbij de helderheid (vervaging) verminderd is. Links is er dus meer vervaging dan net voor de heide... Ik wou meer de aandacht trekken naar de heide
      Goed opgemerkt
      Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
      Mijn fotoalbums

      Comment


      • #4
        Re: Heidekleurtjes

        Een specialleke, maar voor mij toch iets te veel BG links.
        Een vierkant of bijna-vierkant formaat zou me leuker lijken.

        Comment


        • #5
          Re: Heidekleurtjes

          Mooi van kleur en goede selectieve scherpte, wel een wat onevenwichtig beeld, links mag er voor mij wat leegte weg
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Re: Heidekleurtjes

            Oorspronkelijk geplaatst door frakske Bekijk bericht
            mooi van kleur en goede selectieve scherpte, wel een wat onevenwichtig beeld, links mag er voor mij wat leegte weg


            mee eens
            vriendelijke groeten, Sien

            Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

            Comment


            • #7
              Re: Heidekleurtjes

              Bedankt voor de reacties!
              Ik heb een update geplaatst met een andere kadrage...
              Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
              Mijn fotoalbums

              Comment


              • #8
                Re: Heidekleurtjes (update 1)

                zeer geslaagde update
                https://www.facebook.com/devrieset/

                Comment


                • #9
                  Re: Heidekleurtjes (update 1)

                  knap
                  Peter
                  mijn website : klik

                  Comment

                  Working...
                  X