Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp voor bewerking gevraagd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hulp voor bewerking gevraagd

Hallo

Eerst en vooral: ik wist niet goed waar ik dit topic moest openen, dus moest ik fout zijn: help me even op weg als je wilt

Mijn vraag: ik heb een foto, waarvan ik me heel goed bewust ben dat ze niet bepaald van hoge kwaliteit is.
    Ze is in de gauwte genomen voor onze vereniging, en we zouden er toch graag het maximum uithalen, in afwachting van een echte shoot.
    Ik weet echter niet goed waar te beginnen met bewerking... kunnen jullie mij helpen?

Bedankt alvast!

Re: Hulp voor bewerking gevraagd

Gebruik je lightroom en is je bron foto in RAW?

Medium contrast op de tone curve, dan gewoon wat slidertjes aanpassen tot je wat meer punch krijgt.
    Even laten rusten, dan checken of je niet tever bent gegaan, alles een beetje intomen en dan ben je der.
    Highlights een beetje terug zodat er wat detail terugkomt in de nu uitgebrande wolken.
    Zo gaat het bij mij meestal...

Ik heb niet het Creative Cloud pakket, want dan zou je nog in photoshop de kabels kunnen wegwerken en dat stukje van die mast(?!) links boven.

Een foto als deze mag je ook wel croppen zodat links en rechts de vrije ruimte gelijk is. De achter grond is lelijk/saai dus dat maat niet uit als je die er af gooit... Geen idee wat de settings waren of met welk toestel/lens je deze genomen hebt. Volgende keer iets meer afstand tussen je onderwerp en de achtergrond creeren en je diafragma wat opengooien om de achtergrond wat te vervagen en nog meer focus op je onderwerp te leggen.

Opzich is het gewoon trial en error in nabewerking, trekt het op niks, begin dan opnieuw

Comment

Re: Hulp voor bewerking gevraagd

Indien mogelijk zou ik de foto opnieuw maken met een andere rustiger achtergrond.
      Ik weet ook niet welk materiaal je ter beschikking hebt, maar ik volg mijn voorganger door met een groter diafragma te werken.
      Indien mogelijk hé. Dit om een onscherpe achtergrond te creëren.
      Ik denk ook dat je hier wat scherpte mist, te trage sluitertijd mss.
      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Working...
      X