Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groenten uit Balen + update

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Groenten uit Balen + update

f9---1/100sec---ISO400---28mm

update:

Last edited by yves wouters; 2 september 2016, 16:28.
    digitaal impressionist

Re: Groenten uit Balen

Voor mij is die iets te donker(komt mss omdat ik niet echt een fan ben van zw/w) Maar waar zijn de groenten uit de titel of bedoel je daarmee het onkruid in de voorgrond?

Comment

Een welbekend Wezels dorpsgezicht.
      Voor mij mag ie ook wat minder donker, je verliest teveel detail op sommige plaatsen.

Comment

Zet hem ook eens recht, nu helt ie duidelijk naar links.

Comment

compositie vind ik mooi, maar teveel contrast voor mij, donkere delen mogen een pak lichter en het geheel mag wat "zachter" voor mij.
          het rechtzetten is ook al gezegd.
          een UP zou zeker de moeite zijn!
          de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
          Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

Comment

Titel komt uit de film (boek). Te zwaar van afwerking en horizon wat corrigeren.
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Even op het hele rijtje hierboven reageren(vermits de opmerkingen gelijklopend zijn )
              -De titel stamt dus idd van een boek,de betreffende periode stond ik dagelijks als kind op de schoolbus te wachten met uitzicht op de stakende arbeiders op die brug.
              -ik heb tot mijn eigen schande idd vergeten de foto recht te zetten...beginnerfout...foei ikke,foei.
              -de tint is aan de donkere kant vermits de foto genomen is enkele minuten voor de zon helemaal onder de horizon verdween.de tint verlichten deed in een test die ik gemaakt heb meer slecht dan goed.
              -eentje nog,ik persoonlijk houd van hardere contrasten,zeker bij een monument dat symbool blijft staan voor veel ellende,ontbering(stakingen) en honderden doden(gestorven aan "de loodziekte" op de fabriek waar deze brug voor staat)

even een updated version geplaatst met inachtname van alle tips(incl. wat softer)
              Last edited by yves wouters; 2 september 2016, 16:29.
              digitaal impressionist

Comment

De up is beter, maar gebruikelijk deze onder de eerst geplaatste te zetten.
                vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Het lage opnamestandpunt vind ik goed - maar het contrast is de scene is te groot.
                  Waar het zwart dichtloopt verlies je wel detail in je foto.
                  De scene leent zich volgens mij wel voor een HDR beeld
                  Als je daarbij hyperfocaal scherpstelt - dan krijg je het onkruid op de voorgrond ook mee scherp.
                  Peter
                  mijn website : klik

Comment

Yves, ik kan je best volgen in je beleving. Je moet je gevoel volgen, dit heb je gedaan maar wij hebben die verbondenheid met het onderwerp niet en vandaar de opmerking(en).
                    Laat je niet teneer drukken en ga verder, harde contrasten kunnen ook schitterend zijn !
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Working...
                    X