Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Avond aan het Rauwse Meer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Avond aan het Rauwse Meer

Héél vroeger nog wat bezig geweest met fotografie, analoog toen nog. Daarna huisje, tuintje, kindjes en geen foto meer maken. Nu nog maar pas mijn eerste deftige digitale toestel aangeschaft, een Fuji X-T1 en ziehier het resultaat van mijn eerste uitstap met het nieuwe toestel en mijn eerste stappen in Lightroom ...

Molse Meer by rudigerinckx, on Flickr

Mvg, Rudi

Re: Avond aan het Rauwse Meer

Hoi Rudi, prachtige opname hoor een heel mooie compo prachtige kleuren en goed van scherpte

Groetjes
    Freddy
    https://fredor2.wixsite.com/portfolio-freddy-1

Comment

Volg, maar indien mogelijk zou ik de donkere partijen wat oplichten.
      Mvg Suske

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door suske100 Bekijk bericht
        Volg, maar indien mogelijk zou ik de donkere partijen wat oplichten.
        Mvg Suske
        +1 schaduwen oplichten
        vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Een mooie waar ik niet al te veel zou aan wijzigen. Wat het oplichten betreft heb ik het eens geprobeerd in PS, maar dan komen de allerhande flarevlekken en -strepen nog duidelijker naar voor, vooral storend rechtsonder. Die zijn nu ook reeds aanwezig, maar bij ophelderen worden die echt storend.
          Ik zou wel proberen de grassprietjes onderaan weg te clonen, of eventueel weg te croppen door naar formaat 16:9 te gaan. Ook in de linker bovenhoek mogen de takjes weg.

PS In verband me die flare vlekken/strepen even een vraagje, had je UV filter op je lens zitten, en had je er een zonnekap op zitten ?

Comment

Mooi! In de buurt van het Kristallijn?

Comment

Mooi beeld, persoonlijk stoor ik mij nu een beetje aan de flare.
              Ofwel gebruik je de flare prominent in beeld of je probeert het te vermijden.
              Beiden kan goed zijn, maar hier zit het er wat tussen. Mijn voorkeur hier ging zijn om die eruit te halen
              zonnekap kan al veel verhelpen of oldskool met de hand ;-) Digitaal kan ook, maar is niet altijd zo simpel
              Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910
              Imac 21,5" 2,9GHz Quad-core Intel Core i5 - 16 GB DDR3 SDRAM

Comment

Het was mijn eerste uitstapje na 20 jaar enkel de kinderen fotograferen in huis/tuin/keuken met een goedkope camera of de smartphone.
                Ik was vergeten de zonnekap te gebruiken, domme ik. Een uv filter gebruik ik niet, ben niet voor dat extra laagje glas en alle ongemakken dat mee brengt. Als het enkel voor bescherming van de lens is zal ik zo wel extra zorg dragen.
                Ik heb enkele opnames gemaakt zonder filter en enkele met een Cokin ND verloopfilter. Om eerlijk te zijn was ik een notitie boekje vergeten en weet niet juist meer welke foto ik hoe heb gemaakt maar ik vermoed dat de deze met de Cokin filter was.
                Die sprietjes vooraan storen me ook, maar zoals ik zei is LR en PS nieuw voor me. Heb al wel enkele wesites en YouTube filmpjes doorgespit met de basis beginselen. In september start ik met een avondcursus LR om me zo te verdiepen in de digitale doka.

@ kempen2002 : het is inderdaad aan het Kristalijn. Ik ben op straat tegen de omheining blijven staan omdat de grasvelden eigenlijk niet betreden mogen worden, anders had ik misschien nog een optimaler plekje kunnen vinden.
                Last edited by rudgerun; 14 juli 2016, 11:32.

Comment

Mooie binnenkomer
                  Peter
                  mijn website : klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rudgerun Bekijk bericht
                    Het was mijn eerste uitstapje na 20 jaar enkel de kinderen fotograferen in huis/tuin/keuken met een goedkope camera of de smartphone.
                    Ik was vergeten de zonnekap te gebruiken, domme ik. Een uv filter gebruik ik niet, ben niet voor dat extra laagje glas en alle ongemakken dat mee brengt. Als het enkel voor bescherming van de lens is zal ik zo wel extra zorg dragen.
                    Ik heb enkele opnames gemaakt zonder filter en enkele met een Cokin ND verloopfilter. Om eerlijk te zijn was ik een notitie boekje vergeten en weet niet juist meer welke foto ik hoe heb gemaakt maar ik vermoed dat de deze met de Cokin filter was.
                    Die sprietjes vooraan storen me ook, maar zoals ik zei is LR en PS nieuw voor me. Heb al wel enkele wesites en YouTube filmpjes doorgespit met de basis beginselen. In september start ik met een avondcursus LR om me zo te verdiepen in de digitale doka.

@ kempen2002 : het is inderdaad aan het Kristalijn. Ik ben op straat tegen de omheining blijven staan omdat de grasvelden eigenlijk niet betreden mogen worden, anders had ik misschien nog een optimaler plekje kunnen vinden.
                    Met mijn vragen bedoelde ik :
                    - geen zonnekap bevordert de mogelijke aanwezigheid van flare
                    - wél een (UV) filter bevordert ook de mogelijke aanwezigheid van flare

Ik had dus geenszins de bedoeling (zoals jij blijkbaar denkt) om je het gebruik van een UV filter aan te praten.
                    En de beste bescherming voor je lens is het gebruik van een zonnekap.

Bij een volgende zal ik geen vragen meer stellen, .

Comment

Hé Djivan, mijn reactie was als sarcastisch op mezelf bedoeld (mijn vorm van humor en zelfspot). Je vragen waren juist goed, daar leert een mens uit.
                      Dom van mezelf dat ik de zonnekap vergeten was en gewoon antwoord dat ik geen uv filter gebruik omdat ik daar het nut nie van zie.
                      Ik zal invervolg smileys gebruiken bij dingen die grappig bedoeld moeten zijn ...

Het is juist de bedoeling opmerkingen te krijgen om daaruit te leren ... Toch waarvoor een forum dient vind ik ...
                      Last edited by rudgerun; 15 juli 2016, 10:30.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rudgerun Bekijk bericht
                        Hé Djivan, mijn reactie was als sarcastisch op mezelf bedoeld (mijn vorm van humor en zelfspot). Je vragen waren juist goed, daar leert een mens uit.
                        Dom van mezelf dat ik de zonnekap vergeten was en gewoon antwoord dat ik geen uv filter gebruik omdat ik daar het nut nie van zie.
                        Ik zal invervolg smileys gebruiken bij dingen die grappig bedoeld moeten zijn ...

Het is juist de bedoeling opmerkingen te krijgen om daaruit te leren ... Toch waarvoor een forum dient vind ik ...
                        Geen enkel probleem hoor .

Comment

Working...
                        X