Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nimf

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nimf

Tenminste, ik denk dat dit een nimf is, maar van wat ?
    Ik maak me sterk het eerst in de vijver te hebben opgemerkt, nu zitten er zo een paar exemplaren (al een week toch) boven water op de planten. Hoewel ze dood lijken, blijken ze zich nog wel, zij het dan erg weinig, te verplaatsen.
    Ik dacht aan sabelsprinkhanen maar vind nergens iets dat ze in het water zou "groot" worden, wel dat de eitjes in de grond gelegd worden...
    Wie kan dit determineren ?

IMG_6513_dbcrkl01, on Flickr
    "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

Re: nimf

Ik kan je niet helpen, want ken zelf niks van insecten(libellen, nimfen enz..).

Comment

ik zou zeggen keizerlibel

Comment

Je bent één van de velen die een 'uitsluiping' heeft gemist
        En neen ... dit omhulsel leeft niet meer.
        Foto op zich is ok.

Comment

Prima foto, je moet eens op Google "glazenmaker libel" intikken. Daar zal je hem wel terug vinden.

Mvg Yves.
          What you see is what you get

Comment

Allen bedankt voor de reacties!
            Heb weer wat geleerd zie... is de eerste keer dat ik dit opmerk in mijn vijvertje!
            En juist ja, in dit omhulsel zit geen leven meer , met wat ik dankzij Kohraya gevonden had, vond ik dat ik me kon permitteren om dit omhulsel te dissecteren zonder de natuur geweld aan te doen... en ja, zo leeg als wat...
            Na wat googlen denk ik dat het inderdaad die keizerlibel is (daar vind ik een fotoke dat vrijwel identiek is aan de mijne).
            De serie van de glazenmaker met dat tijdsframe tijdens de uitsluiping is ook erg verduidelijkend.

Nogmaals allen bedankt!
            Last edited by ifiamminghi; 27 juni 2016, 12:00.
            "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

Comment

Working...
            X