Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bewolkt maar toch kleurlijk.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bewolkt maar toch kleurlijk.

bij een toegedekte wolkendek vanop de euromast.
    of
    Grts Dirk
    __________________________________________________ _
    Sony A580 en wat glas.

Re: Bewolkt maar toch kleurlijk.

Aardig beeld.

Met zulks lucht zal je eens een grijsverloop - voorzet - filter er voor moeten zetten, komt er meer tekening in de lucht.

Comment

Mooie compo met zachte kleuren.
      Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

Comment

Als stadszicht mooi in beeld gebracht. Ik kan er inkomen om een grijsfilter te gebruiken maar die heeft men gewoonlijk op dat ogenblik niet bij.
        Mvg Suske

Comment

[QUOTE=in2lapland;4436099]Aardig beeld.

Met zulks lucht zal je eens een grijsverloop - voorzet - filter er voor moeten zetten, komt er meer tekening in de lucht.[/QUOTE

Mooie opname , maar er zit meer informatie in je lucht , als je over Camera Raw en of Lightroom beschikt kun je met het aanpassingspenseel met de
          belichting op -0.3 en nevel verwijderen op +20 heel wat informatie uit je lucht halen , of gebruik maken van het gegradueerd filter die hetzelfde
          effect heeft als voorzetfilter (ook in Camera Raw of Lightroom)
          (nevel verwijderen is alleen voorzien in de laatste versies van Adobe)
          Het lukt mischien ook met Photoshop en of andere programma's.
          Groeten Leon
          http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
          Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dacale Bekijk bericht
            Het lukt mischien ook met Photoshop.
            Iemand die hier kennis van heeft in photoshop (ik fotografeer wel niet in raw)?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RBOOM Bekijk bericht
              Deze uitgelegde werkwijze geld ook voor JPEG foto's ,Camera Raw en Lightroom verwerken ook JPEG opname's.
              trouwens ik heb de test gedaan met de bovenstaande JPEG foto en de gegradueerde filter werkt het gemakelijkst.
              Groeten Leon

Comment

't Ja de lucht was zo, misschien mocht er iets vanaf maar vind dit zo ook een mooi geheel!
                vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RBOOM Bekijk bericht
                  Voor de Photoshop liefhebbers werkt het ook , maak een nieuwe lege laag , zet in de voorgrond en de achtergrond kleur 2 soorten grijs ( om een gradient te maken).
                  Vul de bijgemaakte laag met een gradient (gradient tool) van boven naar onder (boven donker, onder lichter).
                  Zet de bijgemaakte laag in mode COLOR BURN.
                  En regel de doorzichtigheid OPACITY naar beneden bv 50% totdat ge voldoende tekening overhoud in de lucht (t'is een kwestie van uitproberen)
                  Eventueel op de gradientlaag nog een laagmasker toevoegen om de datgene (zwart maskeren) dat niet moet aangepast door COLOR BURN (de gebouwen)
                  zodat deze niet verdonkerd worden door de bewerking.
                  Last edited by dacale; 27 maart 2016, 19:05. Reden: tekst in verband met laagmasker toegevoegd.
                  Groeten Leon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dacale Bekijk bericht
                    Voor de Photoshop liefhebbers werkt het ook , maak een nieuwe lege laag , zet in de voorgrond en de achtergrond kleur 2 soorten grijs ( om een gradient te maken).
                    Vul de bijgemaakte laag met een gradient (gradient tool) van boven naar onder (boven donker, onder lichter).
                    Zet de bijgemaakte laag in mode COLOR BURN.
                    En regel de doorzichtigheid OPACITY naar beneden bv 50% totdat ge voldoende tekening overhoud in de lucht (t'is een kwestie van uitproberen)
                    Eventueel op de gradientlaag nog een laagmasker toevoegen om de datgene (zwart maskeren) dat niet moet aangepast door COLOR BURN (de gebouwen)
                    zodat deze niet verdonkerd worden door de bewerking.
                    Hey dacale,bedankt voor de uitleg en ik zal het eens proberen,al heb ik nog geen kaas gegeten van PS.
                    De uitleg lijkt simpel maar de uitvoering zal iets anders zijn voor mij.
                    Grts Dirk
                    __________________________________________________ _
                    Sony A580 en wat glas.

Comment

Bedankt Leon voor de info.

Comment

Goede registratie, lijkt me mooi recht te staan, .... technisch OK dus.
                        "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

Comment

Working...
                        X